Door de wilde Vercors

De wegen slingeren uitdagend en adembenemend langs de steile rotsen van een nauwe kloof. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRACK-7_Vercors.GPX"] Start: Villard-de-Lans Finish: Villard-de-Lans Lengte: 243 km Zuivere rijtijd: ca. 6 tot 7 uur Passen en bergwegen: Col de Gaudissart (840 m), Col de la Machine (1011 m), Col de la Portette (1175 m), Col de la Bataille (1313 m), Col de Bacchus (980 m), Col de la Croix (745 m), Col de Marignac (743 m), Col de Rousset (1245 m), Col de St.-Alexis (1227 m), Col de la Chau (1337 m), Col de Carri (1202 m) Wintersluiting: Vaste wintersluitingen voor de genoemde passen zijn er niet. Desondanks moet je in ...
De wegen slingeren uitdagend en adembenemend langs de steile rotsen van een nauwe kloof. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRACK-7_Vercors.GPX"] Start: Villard-de-Lans Finish: Villard-de-Lans Lengte: 243 km Zuivere rijtijd: ca. 6 tot 7 uur Passen en bergwegen: Col de Gaudissart (840 m), Col de la Machine (1011 m), Col de la Portette (1175 m), Col de la Bataille (1313 m), Col de Bacchus (980 m), Col de la Croix (745 m), Col de Marignac (743 m), Col de Rousset (1245 m), Col de St.-Alexis (1227 m), Col de la Chau (1337 m), Col de Carri (1202 m) Wintersluiting: Vaste wintersluitingen voor de genoemde passen zijn er niet. Desondanks moet je in de winter met afsluitingen rekening houden, vooral op passen hoger dan 1000 m. Ideale maanden: Eind April tot midden juli, eind augustus tot midden november. Augustus is de vakantiemaand in Frankrijk, dat is iets om rekening mee te houden. Rijgenot: De kloofweg door de Gorges de la Bourne en de weg naar Combe Laval. Eigenlijk alle wegen die in de rotsen zijn uitgehakt. Landschap: Combe Laval, een in de rotsen gehouwen weg tussen de passen Col de Gaudissart in het noorden en de Col de la Machine in het zuiden; de kloofwegen Gorges da la Bourne en Grands Goulets; het rotsdorp Pont-en-Royan  en de Grotten van Brudour.

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,99 per maand.

MotorNL Digitaal €2,99 per maand

Maandelijks opzegbaar

Alle artikelen uit MOTO73, Promotor en Classic & Retro lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen of de (downloadbare) bladerbare PDF magazines.

Classic & Retro €49,50 per jaar

6 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het prachtige dikke magazine Classic & Retro is iedere twee maanden weer een feest om te lezen. Klassiekers, test, techniek, alles vind je terug in Classic & Retro. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

Promotor €64,95 per jaar

10 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het beste magazine voor toerrijders valt iedere maand weer bij je in de bus. Motortests, leuke routes om zelf te rijden, producten en meer. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MOTO73 €93,50 per jaar

22 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Iedere twee weken krijg je de laatste motortests, achtergrondverhalen, columns en sportnieuws direct op je deurmat. Maar daar houdt het niet op! Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?