Noord-Spanje: Catalunya moltes gràcies!

In het achterland van Barcelona liggen maar liefst vier circuits. Om er te komen, rijd je over je eigen oneindige circuit. Vier dagen op jacht in het achterland van de Costa Dorada, door de Sierra Montserrat en andere bergketens. En op de laatste dag verzucht je ‘Catalunya moltes gràcies’. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRACK-0818-catalonie.GPX"] Klaus H. Daams Normaal gesproken kunt u met de motoren ook het circuit op, maar niet in het eerste weekend van juni, want dan is in Barcelona de MotoGP. Dat vertelt de dame van het VVV aan de reisjournalist, die zijn reportage ...
In het achterland van Barcelona liggen maar liefst vier circuits. Om er te komen, rijd je over je eigen oneindige circuit. Vier dagen op jacht in het achterland van de Costa Dorada, door de Sierra Montserrat en andere bergketens. En op de laatste dag verzucht je ‘Catalunya moltes gràcies’. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRACK-0818-catalonie.GPX"] Klaus H. Daams Normaal gesproken kunt u met de motoren ook het circuit op, maar niet in het eerste weekend van juni, want dan is in Barcelona de MotoGP. Dat vertelt de dame van het VVV aan de reisjournalist, die zijn reportage maar al te graag zou kruiden met een paar rondjes GP-ervaringen. En die ook nogal verbaasd is: in april werd toch ook al een MotoGP in Jerez verreden? Ja, maar dat was de GP van Spanje en niet die van Catalonië, zoals nu in Barcelona. Wat een wereld van verschil is, in elk geval aan de andere kant van de Pyreneeën, waar het kapitaalkrachtige Catalonië naar onafhankelijkheid van het impopulaire Spanje streeft. In plaats van over separatisme en nationalisme in Europa te discussiëren, hier volledigheidshalve de informatie dat in het door Madrid geregeerde land nóg twee kampioenschappen op de kalender staan, de GP van Aragon en die van Valencia. Maar niemand hoeft jaloers te zijn, want wie Marquez, Lorenzo en Pedrosa in huis heeft, heeft binnen het MotoGP-circus wel wat extra races verdiend. Blijft alleen de vraag waarmee wij aan de start moeten komen in het bochtige Catalonië. Een vette Enduro? Ach nee, liever een sportieve en lichte maar toch voor toeren geschikte machine, die ook op het racecircuit een goed figuur slaat. De Ducati Hyperstrada 939! Een gemakkelijke zitpositie, klein windscherm, koffertjes en een pittige L-twin. [gallery columns="4" ids="6221,6220,6219,6218,6217,6216,6215,6214,6206,6207,6208,6209,6210,6211,6212,6213,6205,6204,6203,6202,6201,6200,6199,6198,6190,6191,6192,6193,6194,6195,6196,6197,6189,6188,6187,6186,6185,6184,6183,6182,6174,6175,6176,6177,6178,6179,6180,6181,6173,6172,6171,6170,6169,6168,6167,6166,6158,6159,6160,6161,6162,6163,6164,6165,6157,6156,6154,6153"]

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,99 per maand.

MotorNL Digitaal €2,99 per maand

Maandelijks opzegbaar

Alle artikelen uit MOTO73, Promotor en Classic & Retro lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen of de (downloadbare) bladerbare PDF magazines.

Classic & Retro €49,50 per jaar

6 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het prachtige dikke magazine Classic & Retro is iedere twee maanden weer een feest om te lezen. Klassiekers, test, techniek, alles vind je terug in Classic & Retro. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

Promotor €64,95 per jaar

10 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het beste magazine voor toerrijders valt iedere maand weer bij je in de bus. Motortests, leuke routes om zelf te rijden, producten en meer. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MOTO73 €93,50 per jaar

22 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Iedere twee weken krijg je de laatste motortests, achtergrondverhalen, columns en sportnieuws direct op je deurmat. Maar daar houdt het niet op! Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?