Pyreneeën: In het Spoor van de Tour de France

Elk jaar trekt de karavaan van de Tour de France over de Pyreneeën. De passen en finishplaatsen die de grootste wielerronde ter wereld in deze bergketen aandoet, zorgen niet alleen bij de wielrenners, maar ook bij veel motorrijders voor een verhoogde pols… Een lastige keuze? Twee uren in het wellnescentrum van Bains du Couloubret in Ax-les-Thermes óf een middagje blazen naar het Plateau de Beille, de zesvoudige finishplaats van de Tour de France met een zestien kilometer lange beklimming van Les Cabannes tot aan de finishlijn op 1.780 meter hoogte? Nee. Ook al was het een lange reis naar Ax ...
Elk jaar trekt de karavaan van de Tour de France over de Pyreneeën. De passen en finishplaatsen die de grootste wielerronde ter wereld in deze bergketen aandoet, zorgen niet alleen bij de wielrenners, maar ook bij veel motorrijders voor een verhoogde pols… Een lastige keuze? Twee uren in het wellnescentrum van Bains du Couloubret in Ax-les-Thermes óf een middagje blazen naar het Plateau de Beille, de zesvoudige finishplaats van de Tour de France met een zestien kilometer lange beklimming van Les Cabannes tot aan de finishlijn op 1.780 meter hoogte? Nee. Ook al was het een lange reis naar Ax les Thermes en ook al is deze koppige easy rider niet helemaal ongevoelig voor de geneugten van de warmwaterbehandelingen: wie in het spoor van de Tour de France door de Pyreneeën wil rijden, kan zich toch niet al op de eerste dag laten verleiden en vertroetelen, toch? [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRK-0519_Pyreneeen.GPX"] [gallery columns="4" size="medium" favethemes_gallery_title_input="Pyreneeën - La Tour" ids="73026,73027,73028,73029,73030,73031,73032,73033,73034,73035,73036,73037,73038,73039,73040,73041,73042,73043,73044,73045,73046,73047,73048,73049,73050,73051,73052,73053,73054,73055,73056,73057,73058,73060,73061,73062,73063,73064,73067,73069,73071,73075,73077,73078,73079,73081,73082,73083,73088,73091,73093,73095,73098,73100,73101,73104,73106,73107,73108,73109,73110,73111,73112,73113,73114,73115"]

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,99 per maand.

MotorNL Digitaal €2,99 per maand

Maandelijks opzegbaar

Alle artikelen uit MOTO73, Promotor en Classic & Retro lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen of de (downloadbare) bladerbare PDF magazines.

Promotor €67,50 per jaar

Dus nog geen €5,60 per maand

10 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het beste magazine voor toerrijders valt iedere maand weer bij je in de bus. Motortests, leuke routes om zelf te rijden, producten en meer. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MOTO73 €93,50 per jaar

Dus nog geen €7,80 per maand

22 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Iedere twee weken krijg je de laatste motortests, achtergrondverhalen, columns en sportnieuws direct op je deurmat. Maar daar houdt het niet op! Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?