Zuidelijke Dolomieten

De streek voor de echte kenners, waar de passen niet meer zo hoog liggen maar de funfactor des te hoger. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRACK-16_Zuidelijke_Dolomieten.GPX"] Start: Bolzano Finish: Bolzano Lengte: 320 km (zonder alternatieven) Zuivere rijtijd: ca. 7 uur Passen en bergwegen: Passo di Rolle (1989 m), Passo di Valles (2032), Passo di Cereda (1369 m), Forcella Aurine (1299 m), Passo Duran (1601 m), Forcella Staulanza (1773 m), Passo di S. Pellegrino (1918 m), Karerpas (1745 m), Nigerpas (1688 m) Wintersluiting: Enkele passen worden afhankelijk van het weer regelmatig kortstondig gesloten. Alternatieve routes: Route kun je verkorten tot een achtje. Ideale maanden: Laat in het voorjaar. De ...
De streek voor de echte kenners, waar de passen niet meer zo hoog liggen maar de funfactor des te hoger. [sgpx gpx="/wp-content/uploads/gpx/TRACK-16_Zuidelijke_Dolomieten.GPX"] Start: Bolzano Finish: Bolzano Lengte: 320 km (zonder alternatieven) Zuivere rijtijd: ca. 7 uur Passen en bergwegen: Passo di Rolle (1989 m), Passo di Valles (2032), Passo di Cereda (1369 m), Forcella Aurine (1299 m), Passo Duran (1601 m), Forcella Staulanza (1773 m), Passo di S. Pellegrino (1918 m), Karerpas (1745 m), Nigerpas (1688 m) Wintersluiting: Enkele passen worden afhankelijk van het weer regelmatig kortstondig gesloten. Alternatieve routes: Route kun je verkorten tot een achtje. Ideale maanden: Laat in het voorjaar. De maand augustus kun je beter vermijden. Wegen: Veel smalle wegen en krappe haarspeldbochten. Rijgenot: De mooiste bochten en haarspeldbochten biedt de zuidkant van de Passo di Rolle, Passo di Valles, Passo di Cereda, Forcella Aurine, Passo Duran en Forcella Staulanza. Landschap: De toer leidt je door een indrukwekkend berglandschap. In geen geval moet je een stop in Cavalese en aan het kristalheldere Karermeer niet vergeten.

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,99 per maand.

MotorNL Digitaal €2,99 per maand

Maandelijks opzegbaar

Alle artikelen uit MOTO73, Promotor en Classic & Retro lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen of de (downloadbare) bladerbare PDF magazines.

Classic & Retro €49,50 per jaar

6 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het prachtige dikke magazine Classic & Retro is iedere twee maanden weer een feest om te lezen. Klassiekers, test, techniek, alles vind je terug in Classic & Retro. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

Promotor €64,95 per jaar

10 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Het beste magazine voor toerrijders valt iedere maand weer bij je in de bus. Motortests, leuke routes om zelf te rijden, producten en meer. Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MOTO73 €93,50 per jaar

22 Edities + alle opties van MotorNL Digitaal

Proeflezen? Klik hier

Iedere twee weken krijg je de laatste motortests, achtergrondverhalen, columns en sportnieuws direct op je deurmat. Maar daar houdt het niet op! Inclusief digitale toegang op Motor.nl (Premium artikelen) en bladerbare (en downloadbare) PDF magazines.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?