Beta komt met Cross Country-versie

Het begin van een nieuwe periode in de recente geschiedenis van Beta. Het klinkt dramatisch maar dat is het niet. Sterker nog, het is hartstikke goed nieuws. Enduro ontwikkeld zich in veel landen namelijk steeds meer naar wedstrijden op afgesloten terrein, vaak zelfs aangepaste crossbanen.

Locaties waar de motor dus niet per se hoeft te voldoen aan de regelgeving van de openbare weg. De Beta RR 450 Cross Country is ontwikkeld met als doel om aan eerder genoemde voorwaarden te voldoen en tevens om de comeback aan te kondigen van Beta in de motorcross. Dat laatste wel eerst op amateurniveau.

De RR 450 Cross Country heeft veel verbeteringen ten opzichte van de enduro-versie, met name het frame is flink onder handen genomen. Een uitzonderlijke optie is de ombouwkit waarmee de Cross Country omgebouwd kan worden naar full enduro. De kit bestaat onder andere uit een 18 inch achterwiel, enduro banden (voor en achter) en een compleet bedrading- en verlichtingsset.

Tevens bevat de kit het originele COC (Certificate of Conformity) dat benodigd is bij het verkrijgen van een kentekenbewijs. De RR 450 Cross Country wordt overigens alleen beschikbaar als 450cc met elektrische starter. De nieuwe is per direct leverbaar  bij de Beta-dealers en kost 6990 euro inclusief  BTW maar exclusief de ombouwkit.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.