Film > Remhendelbeschermer verplicht in GP

Vanaf komend jaar moeten alle coureurs in de GP verplicht rijden met een remhendelbeschermer. Dit heeft de FIM gisteren bekend gemaakt. Met het verplicht stellen van deze beschermer hoopt de internationale motorfederatie verschrikkelijke ongevallen, zoals hieronder en hierboven te zien zijn, te voorkomen. Coureurs reageren positief op deze reglementswijziging.

Ducati heeft verder nog een reden om zeer tevreden te zijn want de restrictie op het aantal testdagen voor fabrieksteams is vervallen. In plaats hiervoor krijgt een team nog maar een bepaald aantal banden voor een heel seizoen.

Verder hebben de CRT-teams een aantal voordelen gekregen. Zo mogen ze de verzegeling van een motorblok verbreken als er iets met de versnellingsbak is. Leden van de technische dienst moeten dan wel erbij gehaald worden om zo te voorkomen dat er alsnog gerommeld gaat worden. Daarnaast hebben CRT-teams meer vrijheden bij het kiezen van de remschijfdiameters. Lees hier alle wijzigingen, met onder andere nieuws over het maximale gewicht.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.