MotorNL MotoGP-Kleurstellingkampioenschap 2020

Het moge duidelijk zijn; de racerij zit in de hoek waar de klappen vallen. De ene na de andere race kan door reisbeperkingen niet doorgaan. We kunnen de pijn misschien een beetje verzachten met wat GP-gerelateerde spanning.

Door het Coronavirus lijkt de Grand Prix van Spanje in Jerez voorlopig de eerste MotoGP-race van 2020 te worden. Zelfs als het doorgaat, moeten nog 48 dagen wachten tot de lichten uitgaan. Dus, bij gebrek aan daadwerkelijke races, lanceren we nu het MotorNL MotoGP-kleurstellingkampioenschap!

Over drie rondes en één finale beslis jij, de lezer, via onze Facebook-pagina welk team de mooiste machine en kleurstelling heeft. De meeste stemmen gelden. In de eerste ronde loten we welke MotoGP-machines twee-aan-twee tegenover elkaar gezet worden. Alle teams vaardigen een kleurstelling af, met één uitzondering. Het LCR Honda-team heeft voor coureurs Nakagami en Crutchlow totaal verschillende sponsor-kleuren, zodoende doet LCR met twee kleurstellingen mee.

Het gaat dus niet om prestaties, niet om welke MotoGP-rijder je favoriet is of hoe goed de motor of het team het doet of gedaan heeft. Het draait puur en alleen om welke van de twee tegenover elkaar staande machines jouw favoriet is.

Na de eerste ronde hebben we zes afvallers – wie er doorgaan en wie niet, bepaal jij.

Na de eerste ronde hebben we zes afvallers – wie er doorgaan en wie niet, bepaal jij. In ronde twee wordt opnieuw geloot en willekeurig bepaald welke team de strijd met elkaar aangaan. Ronde drie is een bonus-ronde. De strijd om de finale gaat dan namelijk tussen niet twee, maar zelfs drie teams. Er kan slechts één winnaar zijn, maar om de finale te halen moeten de overgebleven teams wel meer stemmen krijgen dan twee concurrenten!

MotoGP

De finale bepaalt vervolgens welk team, met welke MotoGP-motor en welke kleurstelling winnaar wordt. Wie wordt de MotorNL MotoGP-Kleurstellingkampioen van 2020? Later vandaag komt de eerste tweestrijd online, maar niet voor we je voorstellen aan de willekeurig gekozen duo’s die in Ronde 1 de strijd aangaan!

Ronde 1

In de eerste ronde neemt de compleet nieuwe RS-GP van Aprilia Racing Team Gresini het op tegen de Suzuki GSX-RR van Team SUZUKI ECSTAR.

Tegenover de Monster Energy Yamaha MotoGP YZR-M1 staat vervolgens de Honda RC213V van Cal Crutchlow van het LCR-team – de eerste van twee totaal verschillen gekleurde LCR Honda’s dus.

Pramac Racing krijgt het in de eerste ronde aan de stok met het Honda-fabrieksteam. Een rood-wit-blauwe Ducati GP20 tegenover de herkenbaar oranje, rood en witte RC213V van het Repsol Honda Team.

Red Bull KTM Factory Racing zal het op moeten nemen tegen de fabrieks-Ducati. Kan de bijzondere Ducati Team GP20 de Oostenrijkse RC16 de baas?

Een klassiekertje tussen het oude Yamaha MotoGP-satellietteam en het nieuwe. Petronas Yamaha SRT nam het stokje verleden jaar over van Tech 3, dat twintig jaar het tweede Yamaha-team was. Kan de Yamaha YZR-M1 van het team van Wilco Zeelenberg de KTM RC16 van Red Bull KTM Tech 3 aan of legt hij het af?

In de laatste strijd van ronde 1 gaat het tussen de andere Honda RC213V van LCR – de Idemitsu-machine van Nakagami – en de Ducati van Reale Avintia Racing. Wie er wint…

Hoofdfoto: 2snap.com
Afbeeldingen: Motor.nl
Foto’s: MotoGP-teams

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Nick Enghardt, geboren op 14 december 1989. Druktemaker, techniek-nerd, liefhebber van oude motoren en een eindeloze bron van nutteloze (motor)feitjes. Werkt haast net zo lief aan zijn motoren als hij erop rijdt. Behalve dat Nicks motoren niet zelden stuk voor stuk stilstaan. Gelukkig maar dat hij MotorNL-testredacteur is en er dus altijd wel een nieuwe motor te testen valt.