Victory Racing opnieuw naar Isle of Man

Wie de North West 200 gekeken heeft, kon wel raden dat William Dunlop dit jaar alsnog de TT Zero-race zou gaan rijden met Victory Racing. De Noord-Ier reed het hele evenement in een racepak van het merk, dat er gloednieuw uitzag.

Op zich logisch, want William Dunlop brak last-minute met zijn team en ging op eigen initiatief verder. Alleen kon hij dus ook moeilijk met een pak vol sponsors van zijn voormalig werkgever rond gaan rijden. Dan maar het pak van Victory, zal hij gedacht hebben.

Dunlop kent de Victory Empulse RR waarmee hij maandag 6 juni aan de start verschijnt al, ondanks dat hij nooit een TT Zero-race startte. Verleden jaar moest een geblesseerde Dunlop verstek laten gaan. Guy Martin nam toen de motor over, terwijl teamgenoot Lee Johnston naar een derde plek reed in de race met een ronde van 111 mijl per uur gemiddeld. Een hele prestatie in hun eerste jaar van deelname.

Deze 2016 Victory Racing Empulse RR is nog steeds een doorontwikkelde Brammo, maar met de opgedane kennis van verleden jaar, zou de nieuwe Empulse het gat van bijn tien mijl per uur ten opzichte van de Mugens iets of wat dicht moeten gaan rijden.

Of podiumfinisher Lee Johnston ook nog een Victory Empulse krijgt dit jaar, is op dit moment niet bekend.

Foto’s: Victory Racing.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?

Neem een grote motor, plaats hem in een licht frame en verwijder daarna alle onnodige accessoires. Wat je overhoudt, is volgens Victory de formule voor de ‘modern American musclebike’. De Octane dus.