WSBK: Ducati komt met V4-superbike

Ducati zal in het WK-superbike gaan racen met een V4. En dus niet meer met de huidige tweecilinder. Dat heeft Claudio Domenicali van Ducati bevestigd. De Italianen zullen in 2017 en 2018 nog met de huidige Panigale aan de startlijn verschijnen, maar de kans zit er in dat we in dat laatste jaar de nieuwe V4 zullen gaan zien. Waarschijnlijk dus in 2019 of 2020 een Ducati V4 in het WSBK! Voordat het zover is wil Ducati de tweecilinder een waardig afscheid geven door er nog kampioen mee te worden. Op deze manier trekt ook Ducati’s die-hard achterban het idee van een viercilinder iets beter. 

Het hart met desmodromische kleppen klopt voor velen namelijk alleen sneller door het geluid en het gevoel van een tweecilinder. Hoewel Ducati in de MotoGP al jaren met een V4 rijdt, maken de Italianen de overstap van een twee- naar een viercilinder superbike dus voorzichtig. Naast dat het interessant is wat deze verandering het WK Superbike zal brengen, betekent dit dus ook dat er een homologatiemodel zal gaan komen. De regels hiervoor zijn dat deze maximaal €40.000 mag kosten en er minimaal 500 moeten worden geproduceerd. Er komen dus 500 V4 Ducati-superbikes op de weg! Nouja, 499 dan. Wij willen er één voor op de redactie.

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?