Lezerstest 2021 Triumph Trident 660

Tegenwoordig gokken we op de redactie: Hoeveel gasttestrijders geven zich op voor de lezerstest? Als het aantal inschrijvingen maatgevend zijn voor de populairiteit, kan het niet anders dan dat de 2021 Triumph Trident 660 mateloos populair is. Vijf lezers en volgers trokken van leer op een vroege dag in mei. ‘Die is gaaf zeg!’ Iris Windmeijer is meteen enthousiast als ze de Britse vlag ziet die de onderkant van de achterzijde siert van de legergroene Trident 660. Net een Cooper op z’n kop. Helaas is het geen optie, maar een bedenksel van een Triumph-dealer. Het maakt de Trident wel bijzonder. Net als ...
Tegenwoordig gokken we op de redactie: Hoeveel gasttestrijders geven zich op voor de lezerstest? Als het aantal inschrijvingen maatgevend zijn voor de populairiteit, kan het niet anders dan dat de 2021 Triumph Trident 660 mateloos populair is. Vijf lezers en volgers trokken van leer op een vroege dag in mei. ‘Die is gaaf zeg!’ Iris Windmeijer is meteen enthousiast als ze de Britse vlag ziet die de onderkant van de achterzijde siert van de legergroene Trident 660. Net een Cooper op z’n kop. Helaas is het geen optie, maar een bedenksel van een Triumph-dealer. Het maakt de Trident wel bijzonder. Net als de zwarte uitvoering, met klassieke rode biezen op de onderzijde van de tank. Met de fraaie merklogo op de tank ziet de driecilinder er heel stoer uit. Natuurlijk mogen de andere Tridents er ook zijn – zo’n subtiel rode radiatorcover is beslist smaakvol, net als een accent op de tank van de witte. Pieter Nolles (1m90), werkt dagelijks in zo’n gigantische kraan van Mammoet, rijdt met de Trident niet naar Spanje. ‘Het is een leuke motor voor binnendoor of woon-werk, maar zithouding is mij te kort.’ Ook vindt hij de Triumph voor een beginnende motorrijder best wel pittig. Marco van de Kuilen is met z’n 1m87 - ‘ik heb korte benen en een lang bovenlichaam’ - ook niet de kleinste, maar hij vindt de Trident juist heel fijn zitten. Wel vindt hij het dashboard te ingewikkeld. Sara is gek op het korte kontje. ‘Die kentekenplaathouder!’ Ook de koplamp en de ronde teller veroorzaken bij haar een gevoel van hebberigheid. Ze ‘begreep’ de Trident ook al na een straat of drie. ‘Ik was verrast dat ik niet hoefde te werken op de Trident. Het voelde snel vertrouwd’. Of ze haar Ducati Scrambler inruilt voor de Triumph? Daarop reageerde ze met een alleszeggende glimlach. Marco II viel voor het gooi en smijtkarakter van de Trident. ‘Wat een fantastische driecilinder!’ Hij is zeer tevreden over de afwerking. ‘Strak, zoals bij het achterlicht. En fraai dat je het blok zo goed ziet.’ De voorkant daarentegen is niet zijn smaak. Ook een Trident ziet er volgens beter uit met een dubbele koplamp. De zithouding vindt hij best sportief, maar niet zo sportief als op zijn Sprint ST. 2021 Triumph Trident 660 XXL-test Waarom knippert dat lampje? Voor Iris (1m67) was de Trident net te hoog. ‘Ik moest op mijn tenen balanceren, maar voelde me wel zeker. De Trident is niet te zwaar.’ Ook zij looft de kentekenplaathouder, maar ook de zithouding: ‘Je zit tamelijk rechtop waardoor je een goed overzicht hebt. Dat is fijn in de file.’ Maar ze vindt het ook een motorfiets voor lange ritten, want na een dag rijden had ze nergens last van. ‘Het medium-harde zadel beviel mij heel goed.’ Pieter vindt de Triumph én een ideale woonwerk-motor én helemaal geen instapmodel. ‘Het ding is pittig en accelereert fel. En door het lichtvoetige karakter kom je niets te kort’ Marco is snel ‘vriendje met de Trident. Het rijdt als een 600, maar voelt als een 800.’ De achterrem is naar zijn mening gevoelloos. Iris vraagt zich af waarom het lampje dat zegt dat je te goog in toeren rijdt al bij 5.000 tpm gaat knipperen? Marco II moet het antwoord schuldig blijven, maar looft opnieuw de wendbaarheid: ‘Het is een motor voor iedereen!’ Het zou de slogan voor een campagne kunnen zijn. Sara vindt het vooral ook een volwassen motor met een fijn geluid. ‘Niet te luid hoor, maar het bromt wat onder je.’ Iris zou wel wat meer bescherming willen: ‘Een klein ruitje zo al schelen, al ben ik bang dat de Trident er dan niet mooier op wordt.’ Marco ziet dat ook wel zitten. Die denkt dat het rijden erop dan nog meer ontspanning biedt, ook al omdat je er zo schakellui mee kunt rijden. En als je moet schakelen, gaat dat ‘trefzeker en met veel gevoel’. Pieter heeft dezelfde mening en voegt eraan toe dat ook de koppeling goed te bedienen is. Ook had hij niet verwacht dat de motor zo rap was. Alle vijf zijn enthousiast over het lichtvoetige en felle karakter van de Trident. Als laatste doet Iris nog een poging om de Triumph aan vreemden aan te prijzen: ‘Het is een motor voor alledag met pit.’ https://youtu.be/PCViSW7USN0

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je hier inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,50 per maand.

MotorNL Digitaal vanaf €2,50 per maand

Alle artikelen uit MOTO73 en Promotor lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen en bladerbare PDF magazines.

Of maak een keuze uit één van onze magazine abonnementen inclusief Digitaal Premium vanaf €4,-

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?