De Intermot-uitdaging

Een laptop om het laatste nieuws online te zetten, een camera voor de foto’s en één voor bewegende beelden. Daarnaast normale kleding en iets om eventueel te overnachten. Alles moest mee naar de beurs in Keulen. Hoe gaan we? Met de motor natuurlijk. Hoe nemen we dit alles mee? We kozen voor de Rack-Pack van Ortlieb. De fabrikant belooft veel voor deze tas. We testten met een eendaagse trip naar de Intermot of hij dit waar maakt.Alsof we op schoolreisje gingen pakten we de tas de avond ervoor al in. Tenslotte hadden we afgesproken richting het oosten te gaan, nog ver voor de zon zou opkomen. De Rack-Pack bood met zijn 49 liter inhoud in ieder geval genoeg ruimte om alle spullen in kwijt te kunnen. Zijn grote inhoud is een sterk punt. Geen gedoe met zijvakjes of ritsen. Voor degene die hun spullen graag gescheiden houden is het gebruik van bijvoorbeeld een plastic zak genoeg. We kunnen ons dat best voorstellen als je bijvoorbeeld je vuile ondergoed mee terug neemt. Voor ons geen probleem, we deden alle spullen (in hun eigen verpakking) los in de tas. Met de rolsluiting de lucht eruit persen en met de compressiebanden de tas vastzetten leverde op dat we hem zo groot of klein konden maken als de hoeveelheid spullen die we bij ons hadden.We knoopten de Rack-Pack met twee spinnen achter de motor. Geen denken aan om ruim drie uur zo’n gewicht als rugtas te moeten dragen. Met een kleine kans op regen moesten we vertrouwen in de waterdichtheid. Hij is gemaakt van materiaal dat lijkt op het zijl dat voor de zijkant van sommige vrachtwagentrailers wordt gebruikt. Dat zal wel goed zitten. Nu moesten we nog vertrouwen op de rolsluiting. Deze is met drie keer rollen volgens de fabrikant gegarandeerd waterdicht. Helaas kregen we tijdens de rit de kans om dit uit te testen, want het begon inderdaad te regenen. Met genoemde apparatuur aan boord is het hem geraden om waterdicht te zijn. Bij aankomst bleek alles netjes droog.Eerste uitdaging met succes voltooid. Dan de tweede. De Rack-Pack moest van motortas transformeren in een draagtas. De fabrikant belooft op de website dat hij zich flexibel aan elke situatie aanpast. De tas laat zich aan de met schuimstof gevulde handvatten gemakkelijk dragen. Tijdens een stuk lopen van de parkeerplek tot de eerste persconferentie bleek de schouderriem een goede toevoeging. Hij is inderdaad multifunctioneel.Na de persconferentie die de laatste fabrikant om zes uur ’s avonds (!) hield, waren we na het online zetten van het laatste nieuws wel behoorlijk klaar met deze beursdag. Gelukkig lenen de Duitse snelwegen zich er goed voor om lekker door te rijden. De Rack-Pack bleef ook met een wat hoger tempo op de snelweg ongeroerd achterop zitten. Thuis gooiden we hem in een hoek, wederom alsof we terugkwamen van een schoolreis en we hem al tijden gebruiken.

Hoewel we hem niet voor langere tijd aan de tand hebben gevoeld, hebben we het idee dat hij met zijn robuuste karakter wel weerstand kan bieden aan de tand des tijds. Bovendien geeft de fabrikant vijf jaar garantie. In ieder geval was hij voor ons beursbezoek een uitkomst. Alles kon mee, we hoefden geen concessies te maken op mee te nemen spullen en alles bleef droog. We vroegen veel van de Rack-Pack en kregen waar voor ons geld. Hij doet het goed op de motor en op bestemming ook. Deze fabrikant begrijpt wat een motorrijder nodig heeft.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.