Kawasaki Z900 RS en Z900 RS Cafe: eerste testritten

Volgende week rijdt testredacteur Ad de Kawasaki Z900 RS en de Z900 RS Café voor het eerst in Barcelona. De Z900 RS werd gelanceerd op de Tokyo Motor Show en de Z900 RS Café op de EICMA.

Kawasaki Z900 RS
De Kawasaki Z900 RS is een ode aan de Kawasaki Z1 uit de jaren zeventig. De tank, de koelribben en de gegoten verlgen als spaakwielen herkennen we uit duizenden. Het nieuwe frame is ontworpen om de ideale rijpositie te creëren voor de rijder, maar wel met behoud van de smalle vorm van de tank. De Z900 RS heeft een 948cc vloeistofgekoelde motor met 111 pk (82 kw) bij 8.500 toeren per minuut. Daarnaast is de Z900 RS voorzien van Traction Control, verschillende rijmodi en assisted slipperclutch. 

Kawasaki Z900 RS Café
De basis is de Z900 RS maar voor de liefhebber is deze motor alvast verbouwd in café-racer stijl. De Z900 RS Café heeft een ander, sportiever zadel, een lager en sportiever stuur en een ander kuipje. Ook is de RS Café voorzien van moderne snufjes, zoals ledverlichting, slipperclutch, radiaal gemonteerde remklauwen en een instelbaren vering. 

Heb jij brandende vragen voor Ad over de Z900 RS of over de Z900 RS Café? Stel ze dan gerust, en wij zullen ons uiterste best gaan doen om Ad jouw vraag te laten beantwoorden nadat hij beide modellen uitvoerig heeft getest! Stuur je vraag naar redactie@moto73.nl.

 

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?