Yamaha heeft er een gigantische hype van gemaakt. En toegegeven, met zijn dubbele voorwielen en vier voorvorken is de Niken ook wel heel bijzonder. Toch is de belangrijkste constatering, als je ermee rijdt, dat hij zo normaal aanvoelt. En dat hij. Lees verder

De SV650 werd in 2016 geherintroduceerd op de Europese markt. En met succes, want de ontvangst was goed. Nu presenteert Suzuki de caféracer uitvoering van de SV, onder de noemer ‘X’.

Terwijl de Vitpilen 701 met verbluffend gemak en precisie door een fraaie reeks bochten in de heuvels bij Barcelona flitst, komen er twee gedachten bij me op. De eerste is of er nog een straatmotor is, die dit traject net zo gemakkelijk had. Lees verder

Waar de F850 GS gericht is op off én on road, is deze F750 GS overduidelijk voornamelijk voor gebruik op straat. Hoe goed dat gaat? We ontdekten het in Spanje.

Het fenomeen ‘Bobber’ doet het tegenwoordig goed in de wereld van de customs. Bij Moto Guzzi, Harley-Davidson en Triumph kun je prima terecht voor zo’n af-fabriek-dikke-cruiser en nu mengt ook Indian zich in de strijd met de Scout Bobber. Er. Lees verder

Naast de 1000 is de 125 de enige supersport van Suzuki. Dat lijkt grootspraak maar de kleine A1 is niet vies van spierballenvertoon. Ook al is het maar voor een beetje.

Het scalpel. Toen KTM die term tijdens de persconferentie gebruikte, klonk het als de zoveelste overdreven marketingkreet. Maar eenmaal op pad blijkt dat KTM niets teveel heeft gezegd: de KTM 790 Duke is absoluut het allerscherpste wapen dat je op. Lees verder