2021 Aprilia RSV4 gespot tijdens test in Vallelunga

De 2021 Aprilia RSV4 is gespot op het Italiaanse circuit van Vallelunga tijdens het testen. De motor wordt bereden door een nog niet bekende rijder, maar de motor zag er wel heel erg af uit.

De updates aan de 2021 Aprilia RSV4 gaan behoorlijk ver. Als eerste springt natuurlijk de nieuwe styling in het oog. Het nieuwe kuipontwerp is nauw verwant aan dat van de kleinere RS660, met kleinere koplampen en led-DRL’s.

Post van Luca Zucchero op de Facebook-pagina van de Piloti Aprilia Cup.

De Aprilia behoudt de kenmerkende MotoGP-windleplays en voor 2021 is de inhoud van het blok 22cc meer dan het uitgaande model. Een verandering voor dit jaar is de overstap naar geïntegreerde winglets, die deel uitmaken van de kuip. Eerder werden ze verderop in de productielijn op de stroomlijn bevestigd. Er wordt beweerd dat de 2021 RSV4 gladder is dan de oude, met een verbeterde stabiliteit op snelheid als belangrijkste resultaat.

Het vermogen is toegenomen: de 2021 Aprilia RSV4 levert een indrukwekkende 214 pk, terwijl het koppel naar het schijnt ook is toegenomen. Officiële cijfers ontbreken natuurlijk nog, maar het wijst erop dat het om een kleine toename gaat.

Het frame is hetzelfde als voorheen. Wel is de achterbrug nieuw. Die is vooral stijver – door een versteviging aan de onderzijde – en lichter dan voorheen.

Net als bij de vorige generatie motoren is de RSV4 straks in twee smaken leverbaar: een standaard- en een Factory-versie. De Factory-versie heeft naar het schijnt een verbeterde en ruimere cockpit omvatten, gevat in een herziene kuip en enkele kleine aanpassingen aan de rijpositie.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?