2021 Honda: zeven vernieuwde modellen

Honda laat weten dat het voor 2021 zeven modellen heeft vernieuwd. Enerzijds vanwege de nieuwe Euro5-normen, anderzijds omdat de tijd rijp was.

2021 Honda CB1000R

2021 Honda CB1000R

Het vlaggenschip van Honda’s Neo Sports-familie heeft voor 2021 een strakkere, scherpere en nog agressievere stijl gekregen. Natuurlijk zijn er nieuwe features aan de Honda toegevoegd. Je smartphone verbindt je met het nieuwe, full colour tft-display via het nieuwe Honda Smartphone Voice Control System. Onder het zadel zit een USB-oplaadpoort.

Honda CB1000R Black Edition

Naast de standaard CB1000R heeft Honda ook de Black Edition. Die is uitgerust met een windscherm, cover voor de duozit en een quickshifter. Zoals de naam doet vermoeden, is het een volledig zwarte motorfiets, met enkele aluminium elementen. Het blok van de CB1000R krijgt nieuwe PGM-FI-instellingen en is EUR5-compatibel.

2021 Honda NC750X

Een van de favoriete allrounders van Europa ondergaat een stevige evolutie. De nieuwe Honda NC750X heeft meer vermogen, kan hogere toerentallen aan en de overbrengingsverhouding van de versnellingsbak zijn opnieuw berekend. Daarbovenop komt Throttle-By-Wire management, drie rijmodi en een verfijnd en uitgebreid Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Het verbruik blijft even laag als voorheen en het rijklare gewicht werd met zes kilo verlaagd. Het hertekende frame heeft een scherpere styling mogelijk gemaakt en het opbergvak in de brandstoftank is groter en daardoor meer bruikbaar geworden. De zithoogte werd 30mm verlaagd. Honda’s bekende Dual Clutch Transmission (DCT)-technologie blijft op de NC750X gehandhaafd. Verder heeft de 2021 Honda NC750X nog een nieuw windscherm, led-verlichting en een lcd-dashboard.

Opvolger voor de Honda CB 750 Four?

2021 Honda X-ADV

De Honda X-ADV ondergaat – net als de NC750X waarmee de superscooter het blok deelt – een uitgebreide update. Dus is ook het blok van de X-ADV krachtiger en kan het hogere toerentallen aan. Ook op de X-ADV vind je Throttle-By-Wire, vier rijmodi en een verbeterde en verruimde Honda Selectable Torque Control. De motorscooter blijft even zuinig in verbruik. Een compleet nieuwe stroomlijn bedekt het hertekende frame.

Door het zadel aan te passen, kun je eenvoudiger met de voeten bij de grond. De opbergruimte is aanzienlijk ruimer geworden – en uitgebreid met een handschoenenkastje – en je vindt er nu ook een usb-oplaadpoort in. De dubbele led-koplamp heeft Daytime Running Lights en met het nieuwe Honda Smartphone Voice Control System verbind je je smartphone eenvoudig met het 5 inch tft-display.

De ander vier motoren

Rest ons nog te vermelden dat de CB125R, PCX 125, SH350i en SH Mode ook zijn zijn vernieuwd en/of aangepast.

Honda MSX125 Grom: Rijdende gunfactor

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?