maandag 13 mei 2024

CFMoto legt zijn lat hoger met de nieuwe 500SR en 675SR

Op 2 september 2023 vierde CFMoto zijn CFMoto-dag op het Zhuzhou International Circuit in China. Dit opmerkelijke evenement bracht spannende onthullingen met zich mee, met de introductie van twee nieuwe modellen in de SR-serie: de 500SR en 675SR. Het is belangrijk om te weten dat de huidige topmotor in de SR-serie de 450SR is, waardoor deze nieuwe modellen een grote sprong voorwaarts betekenen in prestaties.

De 450SR, bekend om zijn lichtgewicht constructie en krachtige 270-graden parallel-twin motor, maakte al indruk. De aanstaande 500SR en 675SR tillen deze prestaties naar een hoger niveau. De 500SR belichaamt volgens CFMoto de sportieve geest van de SR-serie. Hij wordt aangedreven door een gloednieuwe 500cc vloeistofgekoelde viercilindermotor met brandstofinjectie, ontwikkeld in het geheim over een periode van drie jaar. Ondanks zijn bescheiden grootte laten de technische specificaties zien dat hij gericht is op topprestaties.

CFMoto 450 NK arriveert in Europa: wat je moet weten

Met gesmede aluminium zuigers, strekbout drijfstangen en een low-inertia krukas, kan deze motor moeiteloos snelheden van meer dan 230 kilometer per uur bereiken, een opvallende prestatie voor een 500cc sportmotor. CFMoto onthulde ook de 675SR, mogelijk hun meest prestatiegerichte motorfiets tot nu toe, met een driecilindermotor die naar verluidt meer dan 100 pk levert. Hoewel de oorsprong van deze motor niet volledig bekend is, lijkt 675cc populair te zijn voor driecilindermotoren, zoals te zien is bij modellen zoals de MV Agusta F3 en de iconische Triumph Daytona en Street Triple.

Er zijn momenteel geen specifieke plannen aangekondigd voor de lancering van de 500SR en 675SR. CFMoto heeft alleen aangegeven dat de onthulde modellen tijdens de 2023 CFMoto Dag in verschillende markten beschikbaar zullen zijn. Dit suggereert dat deze motorfietsen zoals de 500SR en 675SR wereldwijd beschikbaar zullen zijn. Blijf op de hoogte voor verdere updates, want CFMoto zal naar verwachting binnenkort meer informatie over deze opwindende nieuwe modellen vrijgeven.

Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen