Daling van filedruk verleden tijd

Terwijl vanaf 2007 de filedruk vele jaren is afgenomen, is daar nu echt een einde aan gekomen. Hoewel de definitieve cijfers van dit jaar nog gepubliceerd moeten worden, blijkt uit cijfers van de VID al dat de filedruk dit jaar wederom nagenoeg gelijk is gebleven aan het voorgaande jaar. In 2013 was dat ook al zo. 

Uit de cijfers van de VID, die nog niet definitief zijn maar nog nauwelijks kunnen wijzigen, blijkt dat de daling van de filedruk nu echt ten einde is gekomen. Het was in de eerste helft van 2014 rustiger, maar de tweede helft bleek juist drukker. Dat laatste is opvallend, omdat we een relatief droge herfst hebben gehad. Juist de regenval staat normaal gesproken garant voor veel file.

Uit de cijfers blijkt dat het fileprobleem rond Rotterdam echt aan een oplossing toe is. Van de zeven zwaarste knelpunten liggen er maar liefst drie rondom Rotterdam. Een tegenvaller is er ook voor Leiden. Daar werd de A4 verbreed, maar de filedruk steeg toch met 56 procent. Deels zal de verkeersgebruiker nog aan de nieuwe situatie moeten wennen, maar de stijging is wel erg groot om het daaraan te wijten.

Kortom: het loont nog altijd om je woonwerkverkeer op de motor af te leggen. Lekker legaal tussen de file door, terwijl al die automobilisten zich zitten op te vreten!

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.