Een nieuwe Moto Guzzi V7?

In Mandello is een nieuwe versie van de Moto Guzzi V7 gespot. Met spaakwielen maar sportiever ingesteld.

Het is zeker dat Moto Guzzi op de EICMA de nog niet uitgebrachte V100 Mandello aan het publiek voorstelt, maar er zou ook nog iets anders kunnen komen. Misschien wel een nieuwe versie van de onlangs vernieuwde V7-familie. Want er is een heel andere V7 gespot tijdens tests op de weg in de buurt van de Moto Guzzi-fabriek in Mandello del Lario. De foto, van Oscar Malugani uit Lecco, toont een nieuwe V7. Een model dat er nog gecamoufleerd uitziet en waarschijnlijk met niet-definitieve onderdelen, geeft wel een voorproefje van het uiterlijk.

Allereerst toont het een kleinere led koplamp die lager gemonteerd is dan gebruikelijk. Verder deflectors om de vorkpoten te bedekken, een tank – als het de definitieve is – met afgeronde lijnen, kort sportief zadel, bredere zijkanten die aansluiten op de achterzijde met een slank profiel en gecompleteerd door een nieuw achterlicht.

Moto Guzzi V100 Mandello met actieve aerodynamica

Spaakwielen van de Special

Ook zien we de spaakwielen van de Special-versie en de ronde instrumenten van het Stone-model. De uitlaatdempers hebben een nieuw design en zwarte lak overheerst op velgen, het uitlaatsysteem, de schokdempers en het motorblok.

Goedkopere motorfietsen

Het motorblok is de 853cc-luchtgekoelde dwarsgeplaatste 90° V2, die de vernieuwde V7-serie voor modeljaar 2021 aandrijft. Het ‘Euro5-blok’ heeft een vermogen van 65 pk bij 6.800 tpm en een maximum koppel van 73 Nm bij 5000 tpm. Een model met een sportievere uitstraling in vergelijking met de V7 Special en Stone zou het aanbod van goedkopere instapmodellen van het Moto Guzzi uitbreiden.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?