Moto Guzzi V100 Mandello met actieve aerodynamica

Moto Guzzi presenteert de nieuwe V100 Mandello op de EICMA. In het voorproefje in een eerste video zien we dat de V100 Mandello elektrisch regelbare aerodynamica heeft.

Vloeistofgekoeld blok

De foto’s bewijzen dat Moto Guzzi blijft vasthouden aan het iconische, dwarsgeplaatste motorblok. De koeling wordt verzorgd door een grote radiator. Daar kun je uit afleiden dat het blok nieuw is, aangezien het niet langer door de lucht wordt gekoeld. Je mag aannemen dat de dwarsgeplaatste V-twin iets meer vermogen zal genereren dan het voorgaande model.

Actieve aërodynamica

In de video zie je hoe het windscherm zich als bij toverslag aanpast. Ook steken opeens aan de zijkant vleugels uit. Er wordt gezegd dat ze het comfort tijdens de rit verbeteren. Verschillende fabrikanten hadden al ideeën over actieve aërodynamica, die tot een of twee octrooien hebben geleid. Maar Moto Guzzi lijkt de eerste fabrikant die dergelijke technologie gaat toepassen.

Onthullend nieuws: Moto Guzzi V100 Mandello

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?