Film > Kawasaki Versys 1000

De nieuwe Kawasaki Versys 1000 is in meerdere opzichten een bijzondere verschijning. Onconventioneel hebben de Japanners voor een viercilinder-in-lijn-motorblok gekozen. Wij reden de opvallende nieuweling op aantrekkelijk Tenerife.

Kawasaki’s grootste troef is het comfort. De zitpositie, windbescherming van het visueel kleine ruitje, laagtoerige motorloop bij snelwegsnelheid; alles positief. Pas bij hogere Duitse snelheden ondervind je hinder van de trillingen. Ook de duopassagier zal geen reden tot klagen hebben.

Het predikaat ‘reismotor’ verdient-ie zonder twijfel. De 21liter-tank is daarbij voldoende. Hoewel de Versys in grote mate leunt op de Z1000 is Kawasaki er wel in geslaagd ‘m qua kwaliteiten en aanzicht erg ver van z’n sportieve broer te plaatsen.

Met de prijs in ogenschouw nemend, de Versys 1000 is zelfs in je meest humeurige bui niet duur te noemen, doet Kawasaki een geslaagde intrede in het grote allroadsegment. Een welkome aanvulling in de twee- en driecilinderkliek die als reismotor mee kan met hooggeplaatste concurrenten.

Meer lezen? Mis dan het DUBBELDIKKE nummer van MOTO73 niet. Deze editie ligt nog tot en met 4 januari 2012 in de winkel!

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?