Update: GSX-R600 niet geheel van toneel

Update vrijdag 17 januari 16:00:

Eerder deze week meldden we dat de Suzuki GSX-R600 niet meer leverbaar is in Nederland, een bericht dat bij sommige Supersport liefhebbers voor vraagtekens zorgde. Dit kan gedeeltelijk ontkracht worden. Ten eerste omdat de, zoals wij al berichtten, kentekenloze race-uitvoering gewoon leverbaar blijft. Maar daarnaast geeft importeur Nimag nu ook aan dat diegenen die persé een GSX-R600 op kenteken willen, deze gewoon kan bestellen. Nimag’s beweegreden blijkt dat het gros van de klanten voor een GSX-R750 kiest, niet in de laatste plaats omdat de verkoopprijs van deze 750 scherper is dan 600cc-supersports van andere makelij. 

Dat laatste zorgde bij ons voor vraagtekens, maar we zijn even in de prijslijsten gedoken en het blijkt inderdaad waar. De GSX-R750 kost € 12.999, 600cc-supersports:
Yamaha YZF-R6: € 13.699
Triumph Daytona: € 13.190 (R € 14.790)
Honda CBR600RR C-ABS: € 13.999
Kawasaki ZX-6R: € 13.198
Kawasaki ZX-6R 636: € 14.498

Tjeerd Meppelink van Suzuki importeur NIMAG:

“Het feit dat de Suzuki GSX-R600 niet op de 2014 prijslijst staat geeft niet aan dat dit model van het toneel verdwenen is. De GSX-R600 is namelijk nog steeds te koop in race uitvoering zonder kenteken. De beweegreden voor deze wijziging is dat wij merken dat het gros van onze klanten kiest voor de unieke mix van handling en performance van de GSX-R750. Wie overigens toch per se een GSX-R600 met kenteken wil, kan deze gewoon bij ons bestellen.”

 

[justified_image_grid ids=18906,18907,18908,18909,18910,18911,18912,18913,18914,18915,18916,18917,18918,18919,18920,18921,18922,18923,18924,18925,18926,18927,18928,18929,18930,18931,18932,18933]

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?