Nieuwe Honda Forza 750 is concurrent van Yamaha TMax

De nieuwe Honda motorscooter wordt aangedreven door de 745cc tweecilinder van de X-ADV. De Honda Forza 750 heeft DCT en configureerbare modi. Standaard is de Forza rijkelijk voorzien. Met LED-koplampen, sleutelvrije start en een kleurinstrumentarium. Ook verkrijgbaar in A2-versie.

Na een reeks van plaagvideos haalt Honda eindelijk het doek van de Force 750 2021. De nieuwe maxiscooter wordt aangedreven door dezelfde 745cc ‘lange slag’ tweecilinder als die van de X-ADV. Het blok is uitgerust met een DCT dubbele koppeling en is in staat om 58,6 pk te leveren. Throttle By Wire-gasklepregeling biedt 4 rijmodi en 3 niveaus van HSTC (Honda Selectable Torque Control) tractieregeling.

Naast de nieuwe Forza 750 heeft Honda ook nieuwe versies van de 125 en 350 Forza gepresenteerd.

Het chassis bestaat uit een stalen buizenframe, upside-down-voorvork, aluminium achterbrug, Pro-link achtervering en 17″ voor- en 15″ achterwielen. De remschijven hebben een groter diameter. Hierop zetten radiaal gemonteerde remklauwen hun tanden.

In de bagageruimte onder het zadel kan een integraalhelm en het bevat een USB-contactdoos. Alle verlichting is LED en het 5″ TFT-display is voorzien van een smartphone connectiviteit via het nieuwe Honda Smartphone Voice Control System.

De nieuwe Forza 750 is ook verkrijgbaar in een 35 kW-versie voor A2-rjbewijshouders.

Accessoires

Voor de Forza 750 is een collectie van Originele Honda Accessoires beschikbaar:

  • Verwarmde handvatten
  • Beenkappen voor boven- en onderbeen
  • Beenbescherming
  • Bagagedrager
  • Smart topkoffer
  • 50 L topkoffer met aluminium inserts en in dezelfde kleur
  • Bagagehouders voor zijkant
  • Zijtassen (36 liter rechts, 33 liter links) met aluminium inserts in dezelfde kleur

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?