Nieuwe Kawa crossers

Dit is een persbericht. De redactie van MOTOR.nl is dus niet verantwoordelijk voor de inhoud. Heb je zelf een persbericht dat je graag op MOTOR.nl ziet? Dan mail je deze naar redactie@motor.nl.

Kawasaki heeft 40 jaar ervaring met het bouwen van crossmotoren. In die periode werden de KX-modellen elk seizoen weer vernieuwd en verbeterd. Dit jaar is dat niet anders. Ook in 2015 maken we qua prestaties en uitstraling weer een flinke sprong voorwaarts door een groot aantal technische innovaties.

Met de technische kennis van de Kawasaki engineers, gecombineerd met de input van toppers als de nieuwe AMA Supercross kampioen Ryan Villopoto, konden we beide KX-modellen weer flink verbeteren. Met de KX450F pakte Villopoto in 2014 zijn vierde Supercross kampioenschap op rij, waarmee de superioriteit van de KX nog eens werd bevestigd. Het succes van de KX-familie wordt door de KX250F compleet gemaakt, met een enorm aantal overwinningen MX2-races in heel Europa en in het Wereldkampioenschap.

Dit modeljaar wordt de KX250F voorzien van fijner nevelende injectoren, wat meer vermogen onderin en in het middengebied oplevert, samen met een directere gasreactie en een lichtere zuiger met ‘bridged-box’-onderzijde. De separaat functionerende voorvork kreeg een forse upgrade en is nu een SFF Type2 met regelbare veervoorspanning, die garant staat voor meer grip en soepel volgende bewegingen. Een nieuwe, oversized wave-remschijf vergroot de remkracht van de voorrem, om zo samen met de verbeterde rempomp en remblokken met meer frictie, voor een betere controleerbaarheid te zorgen. Dot merk je vooral bij het eerste aanspreken en direct daarna. Iedereen kan nog steeds de perfecte rijhouding vinden, doordat alles verstelbaar is. Zowel de KX450F als de KX250F behouden natuurlijk de zaken waarmee je bij elke wedstrijd het verschil kan maken: elektronische launch control, gemakkelijke keuze uit drie ‘plug & play’ mappings en de optionele injectie-kalibratie kit die de fabrieksteams ook gebruiken.
De belangrijkste upgrade van de KX450F is de komst van de Showa SFF-Air TAC (Triple Air Chamber) voorvork, een ontwikkeling die rechtstreeks van onze fabrieksteams komt. Daar kennen ze de SFF-TAC voorvork al langer, maar de KX450F is een van de eerste productiemotoren die deze hypermoderne vering standaard heeft. Deze nieuwe voorvork biedt tal van voordelen op het vlak van stijfheid, supersoepel in- en uitveren, gewicht en een enorm aantal makkelijk instelbare settings.

Nadat Ryan Villopoto zijn vierde AMA 450 Supercross kampioenschap won, is het hem meer dan duidelijk geworden dat de KX450F een cruciale factor in zijn overmacht is, met nog meer kans op dominantie in 2015 door de komst van dit nieuwe model.
Kawasaki Motors Europe racing manager Steve Guttridge kijkt dan ook al hoopvol uit naar het volgende seizoen. “In het verleden presteerden onze rijders zowel op de KX450F als de KX250F al optimaal, met de AMA titels als ultieme kroon op ons werk. Met de nieuwe 2015 machines ben ik ervan overtuigd dat we weer veel podiums ‘lime green’ gaan verven!”
De Kawasaki KX250F en KX450F staan al jaren bekend om hun power en betrouwbaarheid. De 2015 modellen zijn een bekroning van de 40 jaar succes op motorcrossbanen wereldwijd. Met deze modellen als basis, kan de historie van Kawasaki’s offroad-modellen weer 40 jaar vooruit!

Op de openingsfoto zie je de 450, hieronder de 250.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?