Norton is blij: Stuart Garner veroordeeld tot giga-boete

De voormalige CEO van Norton Motorcycles, Stuart Garner, is door een rechtbank veroordeeld tot het betalen van een vergoeding voor meer dan 15 miljoen euro. Dat bedrag had hij verduisterd van drie pensioenfondsen.

Er is een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het epos Norton Motorcycles dat nu al meer dan een jaar duurt. Hoewel er geen sprake is van een heldendicht in de pure zin van het woord, is er wel een happy end. De smaak zal bitter zijn bij menig Britse motorrijder, maar door de aankoop door het Indiase merk TVS is het illustere merk voor de poorten van de hel weggesleept. Maar dat betekent niet het einde van het verhaal voor voormalig CEO Stuart Garner.

2021 Norton Atlas 650 bevestigt door TVS

Enorme boete voor Stuart Garner

De Britse justitie heeft Stuart Garner veroordeeld tot een schadevergoeding van 14 miljoen pond. Dat bedrag zou hij gestolen hebben van drie pensioenfondsen. Die stonden op naam van Norton en de voormalige CEO was daarvan de enige curator. De veroordeling tot het betalen van bijna 15,5 miljoen euro markeert de overwinning van 30 investeerders die Garner hebben aangeklaagd. Maar daarmee houden de problemen voor de voormalig CEO niet op.

Naast het terugbetalen van de grote som geld zal Stuart Garner zich ook nog moeten verdedigen tegen verschillende aanklachten, zoals het schenden van de plicht om belangenverstrengeling te voorkomen, de plicht om persoonlijk gewin niet te laten prevaleren en de plicht om voorzichtig te handelen.

KTM 890 Adventure: update voor 2022?

Voor Norton lijkt de donkere periode voorbij. Onder de hoede van TVS wil het merk zich snel herstellen. De Indiase eigenaar heeft ervoor gezorgd dat de levering van de Norton Atlas in 2021 op gang komt. Ook zijn er geruchten over de terugkeer van de Commando, de V4 RR en het debuut van de Superlight SS.

Stuart Garner Norton Motorcycles
De Norton-fabriek

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?