Ohvale GP-2: de eerste van een nieuw tijdperk

Nog maar net Nieuwjaar en nu al de nieuwe producten van Ohvale. Het bedrijf is gevestigd in Mogliano Veneto/Italië en bouwt kleine racemotoren waarop in de Italiaanse CIV Junior-klasse wordt geracet. Maar ook coureurs van naam en faam gebruiken de ‘uit de kluiten gewassen minimotoren’ onder andere om hun rijvaardigheden op peil houden. Deze maand spuwt de assemblagelijn voor het eerst de nieuwe Ohvale GP-2 uit. Of zoals het bedrijf het omschrijft: ‘de eerste van een nieuw tijdperk van Ohvale-producten’.

Busted: Loud Pipes Save Lives? – Niet volgens Roemeens onderzoek

Ohvale GP-2 met Daytona 190cc-blok

Vergeleken met het vorige model is er veel veranderd. Er is een volledig nieuw chassis ontwikkeld, met een langer frame met een grotere balhoofdhoek als basis. Ook is de positie van het blok, dat wil zeggen het zwaartepunt, gewijzigd, is de achterbrug 25 mm langer en de schokdemper iets verplaatst. In de Ohvale GP-2 wordt het Daytona 190 cc 4 Speed-blok gemonteerd. De keuze viel op dit blok om de intrede van het nieuwe model in reeds bestaande nationale en internationale raceklassen te vergemakkelijken.

De standaardkleuren zijn wit en zwart, maar zoals gewoonlijk is het mogelijk om een eigen kleurstelling aan te vragen. De prijs begint in Italië bij 6.300 euro.

Italiaanse wet biedt belastingaftrek voor airbagkleding

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?