Royal Enfield Himalayan 650 krijgt twee varianten. Debuut in 2024

Royal Enfield heeft een hele reeks nieuwe motorfietsen in de pijplijn, waaronder Hunter 350, Scram 411, een 650cc-cruiser (Super Meteor) en een 650cc-roadster. Volgens een nieuw rapport is de fabrikant van plan de Himalayan 650 in het vierde kwartaal van 2024 op de markt te brengen, voor een verwachte ex-showroomprijs – in India – van € 4.600,- (Rs. 4 lakh). Volgens het rapport was Royal Enfield aanvankelijk niet van plan om een Himalayan 650 te bouwen. Tijdens de ontwikkeling van de paralleltwin 650 cc dat Royal Enfield dat de krachtbron moeilijk te gebruiken zou zijn op een adventure motorfiets. Maar de standaard Himalayan heeft het soms wat moeilijk op de snelweg, waardoor veel eigenaren meer vermogen en prestaties willen. Nadat Royal Enfield had gemerkt dat er vraag was naar meer vermogen in de Himalayan, heeft het bedrijf het Himalayan 650-project groen licht gegeven.

Onthult Royal Enfield de 650 Cruiser op de EICMA 2021?

Het rapport beweert dat het uiteindelijke productiemodel waarschijnlijk een nieuwe naam zal krijgen en dat het in twee varianten beschikbaar zal zijn. De ene zal een sport tourer zijn, met lichtmetalen velgen, terwijl de andere een adventure tourer zal zijn, met spaakwielen.

De nieuwe Himalayan 650 zal geen echte ADV zijn, in tegenstelling tot de bestaande versie. De motorfiets krijgt een 19-inch voorwiel in plaats van een 21-inch, wat hem een betere wegligging moet geven. De zithoogte zal naar verwachting hoger zijn dan de huidige Himalayan en de grondspeling zal naar verwachting ook behoorlijk zijn. De algemene styling zal vergelijkbaar blijven met het huidige model, met slechts een paar wijzigingen. De motor zal dezelfde 649 cc, lucht/oliegekoelde, paralleltwin zijn die dienstdoet op de Interceptor 650 en Continental GT650. Deze krachtbron heeft een piekvermogen van 47,65 pk en een maximumkoppel van 52 Nm en is gekoppeld aan een zesversnellingsbak met slipperkoppeling.

Het uitrustingsniveau van de toekomstige 650-versie zal naar verwachting op een hoger niveau staan. Het toekomstige model zal betere remmen hebben, een tft-instrumentenpaneel (met Bluetooth), rijmodi en een tractiecontrolesysteem.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?