Slimme spatbordruil

Het verkoopsucces van de Husqvarna TR 650 Terra en Strada komt niet zomaar uit de lucht vallen. Voor €5999 heb je immers al zo’n door BMW ontwikkelde Italiaan met Zweedse roots, een leuke verschijning die qua betrouwbaarheid bepaald geen vraagtekens oproept. Het motorblok kennen we immers al lang uit de G-serie van BMW, al heeft Husqvarna er nog de nodige pk’s extra uit geperst.

Afijn, de Terra en Strada gaan volgens de importeur als warme broodjes over de toonbank en daardoor heeft Moto Mondo (die het ‘oude’ Husqvarna-pakket in z’n beheer heeft) twee nieuwe varianten samengesteld: de TR 650 Stradale ABS en de TR 650 Strada-R. 

De eerste variant is eigenlijk gewoon een Strada (en dus met gietwielen en asfaltbanden), maar dan met een hoog spatbord zoals de Terra die heeft. De prijs blijft hetzelfde, dus €5999. Dat geldt ook voor de tweede variant, de Strada-R. De R staat voor Rosso, en heeft dan ook een rood-witte-kleurstelling. En ja, ook dat is gewoon een Strada met een Terra-spatbord.

En wat is dan het nieuws? Euh, ja, het nieuwe spatbord… Het is in ieder geval een geslaagde poging om de betaalbare Husqvarna-modellen nogmaals onder de aandacht te brengen. En waarom ook niet, want wij hebben goede ervaringen met de modellen. Het testverslag van de Terra lees je hier, een oudere gemengde indruk vind je hier.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?