zaterdag 18 mei 2024

SYM vernieuwt Maxsym 400 en maakt er GT van

SYM geeft zijn middellange afstandsforens een make-over. Het Taiwanese bedrijf maakt van de Maxsym 400 nu een GT-versie. Deze upgrade omvat niet alleen een nieuw uiterlijk, maar ook verbeterde ergonomie, een geavanceerder remsysteem en een verkleinde achtervelg.

We beginnen bij de voorkant, want hier krijgt de Maxsym GT 400 een nieuwe full LED-koplamp, terwijl het dashboard nu volledig digitaal is. Het bagagerek is verder uitgerust met een geïntegreerde handgreep. Verder heeft SYM dus ook het remsysteem onder handen genomen. Zo is nu aan de voorkant een radiaal gemonteerde remklauw, met dubbele zuiger terug te vinden. Deze doet zijn werk op een nieuwe schijf van 288 mm. De 275 mm schijf aan de achterkant blijft ongewijzigd.

Bekijk de nieuwe CV-L6 Adventure Scooter van Kymco

Het Taiwanese merk wilde verder de Maxsym een wat meer comfortabele zithoogte, van 788 mm vanaf de grond, geven. Daarom is het zadel opnieuw ontworpen en zit de bestuurder 12 mm lager dan de vorige versie. Ondanks deze aanpassing blijft de draagkracht onverminderd.

Het achterwiel van de GT 400 is nu gereduceerd tot 14 inch, wat eerst 15 inch was.  Het voorwiel mag de 15 inch-maat daarentegen wel houden. Dan nu een puntje wat wat minder is: De tankcapaciteit is aangepast naar 13 liter. Daardoor kan de Maxsym GT 2 liter brandstof minder meenemen, ten opzichte van zijn voorganger. Een subtiele vermindering van de eerdere 15 liter.

Wat betreft de aandrijving is er eigenlijk niet veel te melden. De Maxsym behoudt zijn 399 cc ééncilindermotor met 34 pk en de ophanging blijft trouw aan zijn telescopische vork aan de voorzijde en een paar schokdempers aan de achterkant. SYM heeft verder nog niet bekendgemaakt hoeveel de GT gaat kosten en wat zijn beschikbaarheid is.

Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen