YZF-R1 2012

Onder het genot van een brandende najaarszon konden we op het fraaie circuit van Valencia voor het eerst komen proeven van de nieuwe Yamaha YZF-R1. Ondanks dat er relatief maar weinig nieuws onder die zon te ontdekken viel, was het een verrassende test.

Een nieuwe neus en hervormd achterwerk zijn de optische aanpassingen maar elektronisch gezien ondergaat de R1 de grootste wijziging door het toevoegen van een zesvoudig instelbare tractioncontrol.

Na vijf keer een halfuur knallen met de R1 zijn we ronduit verbaasd hoe groot de invloed van de tractioncontrol op de R1 is. Alsof de puzzelstukken nu ineens op de plaats vallen, klopt de machine perfect en kun je de Yamaha ongestoord volledig uitmelken. En dat was voorheen wel anders. Wil je alles weten over de nieuwe Yamaha YZF-R1, lees dan MOTO73 editie 22.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73 en Promotor. Redacteuren Marien Cahuzak, Jan Kruithof, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.