Het is even wennen om weg te scheuren op een motor en dan alleen het geluid van de rijwind te horen. Het is ook wennen dat een elektrische motorfiets niet afremt op het motorblok zoals dat gaat bij een benzinemotor. En uiteraard is het even wennen dat je notabene op een echt circuit niet harder kunt dan 108 km/h. Met andere woorden de elektrische motorfiets is nog niet helemaal wat wij motorrijders van een echte bike verwachten. Neemt niet weg dat de Zero S goed op weg is om in de toekomst aan onze motorverwachtingen te voldoen. Deze S van het Amerikaanse merk Zero rijdt helemaal niet verkeerd. Vandaar dat hij is uitgeroepen tot Europese e-Bike van het jaar. Een internationale jury, bestaande uit 12 motorjournalisten uit diverse landen, waaronder hoofdredacteur Arie Blokland van MOTO73 en MOTOR Magazine, kwam tot dit besluit. Zero S begon in 2006 als een wild idee in een garage in Santa Cruz (Californië), maar is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd netwerk. Meer info op www.zeromotorcycles.com.
Tags
Over de auteur
De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.
Misschien vind je dit ook interessant?
Test 2020 Zero FX: Groen speelgoed
Schuldvrij is het toverwoord van dit decennium. Lightproducten openen de weg naar schuldvrij snoepen,... Lees verder
Geen gratis Rapid Charger bij aankoop 2020 Zero SR/F
Nooit eerder werden zoveel elektrische motoren verkocht als in 2020. Zero wil dat momentum versterken.... Lees verder
Zero Motorcycles schakelt Reneos in voor voor accu-recycling
Elektrisch gaan rijden is een grote beslissing. Overwegingen als het opladen, de actieradius, de... Lees verder
De Europese elektrische-scootermarkt in 2020
Zoals je wellicht hebt gemerkt, stimuleert covid-19 de individuele mobiliteitsvraag. Daarbij komen bijna... Lees verder