Motorleven: Richard Huis

‘Mijn opa was vroeger altijd al druk met motoren, Honda’s vooral. Die framepjes waren niet super en hij verstevigde dat zelf met vierkante buis! Toen ik klein was heb ik stiekem wel eens op opa’s motor gereden, maar het rijbewijs halen duurde nog wel even. Dat kwam pas toen ik bij rijschool Ronchetti in Zaandam ging werken. Ik gaf autorijles, maar die motoren kriebelde toch. Ik oefende daar op eigen terrein. Toen ik mijn rijbewijs haalde in 2015, heb ik alleen mijn examens betaald! Ik zocht een motor voor woon-werk, dat leek me handig. Waarom ik een Suzuki VX800 kocht, zou ik eigenlijk niet meer weten. Wat een drama-motor was dat. Zoop meer olie dan benzine en het zat voor geen meter. Die werd snel ingeruild op de Yamaha Diversion. Dat was al een hele verbetering!

Motorleven: Niek Mulders

Ik wilde de vering verbeteren, maar kort nadien werd de achterbrug me echt te roestig. Hij moest eruit en er kwam een Kawasaki Z750S. Ik ben een 1.88m, dus de Kawasaki was me eigenlijk net wat te klein. Na een paar keer lullig omvallen met de Kawasaki, wilde ik echt iets anders. Een allroad, maar geld voor een BMW had ik niet. Ik liep eigenlijk tegen de Honda aan, maar met de Varadero had ik plots een grote ruit. Met 180 merk je niks; da’s wel even anders! Ik zit er lekker ruim op en naar verhouding is het nog best luxe ook allemaal. Voorlopig gaat-ie er niet uit ook.’

Paspoort

Leeftijd 49
WoonplaatsVolendam
Rijbewijs sinds1997
MotorfietsHonda XL1000V Varadero
Kilometerstand75.000
In bezit sinds26-6-2015
Aantal gekochte motoren4
Aantal verkochte motoren3

Motoren in mijn leven

  • Suzuki VX800 (eerste motor)
  • Yamaha XJ 900 Diversion
  • Kawasaki Z750S
  • Honda XL1000V Varadero (huidige motor)
Eerste motor Suzuki VX800

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Nick Enghardt, geboren op 14 december 1989. Druktemaker, techniek-nerd, liefhebber van oude motoren en een eindeloze bron van nutteloze (motor)feitjes. Werkt haast net zo lief aan zijn motoren als hij erop rijdt. Behalve dat Nicks motoren niet zelden stuk voor stuk stilstaan. Gelukkig maar dat hij MotorNL-testredacteur is en er dus altijd wel een nieuwe motor te testen valt.

Misschien vind je dit ook interessant?