zaterdag 10 december 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

TankTasTocht 6: Vanuit het Centrum

De Randstad. Het blijft een bijzonder fenomeen. Er zijn mensen, ook in motorkringen, die zeggen: daar zou ik nooit willen wonen. Te druk. Die komen waarschijnlijk nooit verder dan de Dam en consorten. Want druk… Rijd deze TTT6 en je verbaast je over de leegte, de stilte, het groene karakter. Jazeker, soms zie je stedelijke bebouwing, heel in de verte, en de auto’s op de A2, maar last, nee, last heb je daar niet van. Paul Vreuls Rijk, dat is de Randstad ook, daar kan...

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je bovenaan de website inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,50 per maand.

MotorNL Digitaal vanaf €2,50 per maand

Alle artikelen uit MOTO73 en Promotor lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen en bladerbare PDF magazines.

Of maak een keuze uit één van onze magazine abonnementen inclusief Digitaal Premium vanaf €4,-

Jan Kruithof
Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

13 Reacties

  1. FIJN! dat deze route ook werd aangeboden als GPX
    Ik denk dat er meer leden zo over denken. Houen zo

  2. Wat een leuk idee en wat een leuke route. Het wordt vast druk op het bruggetje van de Waver.

    De aangeboden gpx.route en gpx.track verschillen nog wel op vijf punten van elkaar zoals ze gemaakt zijn in de in de open streetmap. Er zijn wat weinig punten gebruikt in de route, vandaar die verschillen. Omdat de meeste navigatieapparaten niet direct een track kunnen inladen, maar wel een route en daar vervolgens een track van maken, doet het er wel toe.

    Het gaat om de volgende routepunten die van de track afwijken: .
    Routepunt=rp
    – Bij rp 2 De Route loopt meteen een stukje de Lorentzlaan in en keert dan in de straat om terug te gaan. De
    Track volgt daar de Kleine Drift.
    – Tussen rp 7 en 8: De Route loopt daar via Middenweg en Veenkade. De Track loopt daar via Tienhoven
    over de Laan van Nifterlake
    – Tussen rp 15 en 16: De Route volgt daar de N201. De Track volgt daar de Tienboerenweg.
    – Rp 22: De Route gaat daar via Stokkelaarsbrug en de Winkeldijk. De Track gaat over de Voetangelweg
    – Tussen rp 32 en 33: de Route gaat over het Noordereinde. De Track gaat rechtstreeks naar Kortenhoef via
    Kwakel.

    Uitgaande van de aangeboden track heb ik daar precies de route op gemaakt en die gelijkgetrokken voor zowel de Tomtom als de Garmin/Here kaart. Dat zijn de meest gebruikte kaartsystemen voor de navigatie apparaten op het stuur en in de computer/tablet/smartphone. De route wijkt met 102 routepunten niet langer af af van de track en de Garmin/Here kaart niet van de Tomtom kaart.

    In MyRouteApp staat de route op openbaar, iedereen met een account kan daar de route downloaden, die precies overeenkomt met de aangeboden track van Pro-Motor.

    De route is in te zien en te gebruiken op:
    https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/2400935?mode=share .
    Met een mailtje naar flattire@ziggo.nl kan de route ook gemailed worden.

    • Dan heb ik zeker een andere download. Bij mij lopen track en route identiek.

      • Vandaag heb ik de route alvast voorgereden. Het blijkt een prachtige route te zijn, door bos, langs het water en tussen de weilanden. Er komen nauwelijks rotondes en stoplichten op de route voor en de route rijdt ook plezierig door. Rondom het Dudok gemeentehuis te H’sum wordt aan de weg gewerkt en dat kan nog wel even duren. Wellicht zijn die werkzaamheden tegen die tijd al afgerond en anders kunnen de borden met de omleiding gevolgd worden.
        Het nieuwe redactieadres is aan de gevel nog niet direct te herkennen als typisch motorpand, maar wel aan de blinkende testmachines op de stoep. Hoofdredacteur Eddy de Vries zag me vanaf de redactie klungelen met de zelfontspanner en bood aan een foto te maken. En die gevel? Die komt volgens Eddy echt wel in orde.
        Mooie middag gehad met een fraaie en specifieke motorroute.

  3. Vandaag (10-9-’19) route gedownload vlg’s Mr GPS methode. Route ging geheel probleemloos en was heel leuk om te rijden. Degene die van verkeersdrempels houdt komt zeker aan zijn trekken.

  4. Geweldige route. Ik heb hem op een mooie donderdagmiddag (12 sept) gereden. Hele stukken o.a. langs de Waver reed ik vrijwel alleen. Ik realiseer me dat dit ook bij fietsers (race en toeristisch) een populair traject is. Vooral in het weekend. Op stukken met een snelheidsbeperking van 30 km/u, is het wijs om je hieraan te houden. Tegemoetkomende autos zijn netzo breed als de weg. Onaangenaam als deze achter een blinde bocht opduiken. Het is prachtig hoe mooi het landschap is terwijl je je onder de rook van onze hoofdstad toert. Compliment voor de uitzetters.

  5. Mooie tocht. Het koste wat correctiewerk om in Tyre de lussen uit de tracks van de gpx-file weg te werken en zodoende 125 km over te houden. Als de rit tegengesteld wordt verreden zal het passeren van de brug in Vreeland geen problemen geven.

    • Het is de kaart van Google Maps, die je niet over een klein bruggetje laat gaan. De route in MyRoute-App Gold via TomTom MyDrive exporteren/synchroniseren naar mijn Rider 550 ging als een zonnetje.

  6. Vandaag 525 km. gereden incl. de hele mooie TankTasTocht#6. Start en finish bij de redatie Motor.nl
    Jammer, jammer, kom ik om 14.00 uur bij het eindpunt, geen enkel persoon meer aanwezig!
    Ik ben groot geworden met: Les 1 van een zelfstandig ondernemer: afspraak is afspraak.
    Vandaag geen Pro(fessionals)Motor maar Wat(jes op de)Motor 😉 ??

    • Hi Jakob, om 8 uur stond vanmorgen de koffie te pruttelen, lagen de gevulde koeken voor het grijpen en woei er warme lucht door de MotorNL Garage 29. Het werd gezellig druk na 09.00 uur. Druppelsgewijs als koffie die door een filter gaat, kwamen de TTT-rijders binnen. Rond 13 uur werd het stil. Inmiddels viel de regen gestaag naar beneden. Ad en ik keken elkaar aan. Wat te doen? Rond 13.30 vertrok ik richting Drenthe, Ad sloot af maar moet weldra ook richting IJmuiden zijn gereden. Ergens zijn we elkaar ongetwijfeld tegemoet gereden, misschien hebben we elkaar een hand omhoog gestoken. Jammer dat het zo is gegaan. We hadden je graag ontmoet. In het nieuwe seizoen moeten we nog duidelijker zijn in onze communicatie om misverstanden als deze te voorkomen. Het was vast een mooie tocht, maar in dit uienweer had je vast zin gehad in een goede kop koffie. Die was je toegekomen.

  7. De letterlijke tekst: “De tocht wordt op 12 en 13 oktober gereden en begint (en eindigt) bij het hoofdkantoor van MotorNL in Hilversum. Op beide dagen staat tussen 12:00 en 15:00 uur de koffie/thee klaar.”
    Ik hou wel van een bakkie ’s ochtends, dus besloten bij Meddens in Hilversum te starten… Ook ik stond iets voor 14:00 voor een gesloten deur, erg jammer.
    Dit jaar is voor mij wel een opeenstapeling van teleurstellingen wat Promotor betreft. Ik hoop dat de Kouwepotentocht 2019 daar nog verandering in gaat brengen… *fingers crossed*

    • Hi Richard, wat je schrijft klopt. Op de site staat idd 12-15. In het magazine schrijven we vanaf de start koffie etc. 2020 wordt het jaar van het beter communiceren.

Reacties zijn gesloten.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen