16.9 C
Nederland
woensdag 18 mei 2022

Dubbeltest Kawasaki Z900 vs. Suzuki GSX-S950

Fotografie: Jarno Van Osch Dubbeltest Kawasaki Z900 vs. Suzuki GSX-S950. Hoe noem je een klasse die destijds zowel qua longinhoud als beschikbare paarden als het absolute summum werd gezien, maar nu het hoofd moet bieden aan motoren die bijna twee keer zoveel pk’s op stal hebben? Middenklasse-naked? Die term schiet eigenlijk tekort, zowel voor Suzuki’s nieuwe GSX-S950 als voor Kawasaki’s doorgewinterde Z900. Nemen we de boksterminologie er even bij, dan komen we uit op de kla...

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je bovenaan de website inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,50 per maand.

MotorNL Digitaal vanaf €2,50 per maand

Alle artikelen uit MOTO73 en Promotor lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen en bladerbare PDF magazines.

Of maak een keuze uit één van onze magazine abonnementen inclusief Digitaal Premium vanaf €4,-

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen

2 Reacties

  1. Wat mij in deze test erg verbaast is dat in een tijd dat de benzineprijs €2,50 bedraagt, met geen woord gerept wordt over het benzineverbruik van deze motoren. Zou het in een land waar je maar 100km per uur mag rijden (want wie gaat er nou ’s avonds of ’s nachts met de motor op uit om 130km per uur te gaan rijden?) onderhand eens niet veel interessanter zijn om te testen welke motor het minst benzine verbruikt bij de beste prestaties? Met andere woorden: dat het benzineverbruik van de motor het uitgangspunt is en niet de acceleratie van 0-200 in 8 seconden of een topsnelheid van meer dan 300 km per uur. Wie heeft dáár vandaag de dag nog iets aan?

  2. Merkwaardig gevallen van fictieve cilinderinhoud.
    Een 950cc die 900 en een 1000cc die 950 genoemd wordt.
    Komt natuurlijk vaker voor in de motorwereld, je anders voordoen dan je onderhuids echt bent.

Reacties zijn gesloten.