woensdag 5 oktober 2022
premium preview

Dit is een Premium-Preview artikel. Deze kun je op dit moment tijdelijk lezen om kennis te maken met onze betaalde artikelen. Wil je in de toekomst alle Premium artikelen kunnen lezen? Neem dan een abonnement. Dat kan al vanaf €2,50 per maand. Klik hieronder op de button voor de mogelijkheden.

Yamaha FJR1300AS Ultimate Edition – Eerste test

Het ultieme einde Yamaha’s FJR1300 Ultimate Edition mag je ook gerust Final Edition noemen. Het is dankzij Euro 5 binnenkort over en sluiten voor de toermotor. Spijtig, want de FJR is dan wel oud, maar zeker nog niet versleten. Een ultieme bestemming als laatste testlocatie had deze Ultimate Edition wel verdiend. Ik weet zelfs exact waar: de hoogvlakten rondom Madrid waar Yamaha ooit de AE-versie (die met elektronische vering) lanceerde. Die introductie staat nog alt...

Doorgaan met lezen?

Om verder te lezen heb je een abonnement nodig. Heb je die al? Dan kun je bovenaan de website inloggen.

Wil je graag toegang? Kies dan één van onze abonnementen, dat kan al vanaf €2,50 per maand.

MotorNL Digitaal vanaf €2,50 per maand

Alle artikelen uit MOTO73 en Promotor lees je iedere dag vers online via onze Premium artikelen en bladerbare PDF magazines.

Of maak een keuze uit één van onze magazine abonnementen inclusief Digitaal Premium vanaf €4,-

Maikel Sneek
Visueel ingestelde allround creative die sinds 2014 actief is in de motorbranche. Brengt voor MotorNL offline en online samen.

Laatste Artikelen

Gerelateerde artikelen

2 Reacties

  1. In 2002 mijn 1e FJR 1300 gekocht en na 150.000 km in 2018 mijn 2e FJR AS explorer kleur mat blauw.
    Ik kan mij helemaal vinden in het testverhaal op één ding na: een kleurrijk tft-scherm met ingebouwde navigatie en infotainment hoef echt niet. Je rijdt motor en voor (info-) entertainment moet je achter een spelcomputer zitten maar dan wel thuis. Dat lijdt alleen maar af.
    En aan de drukke knoppenwinkel aan de linkerkant ben je snel gewend.
    Voor mij is de uitontwikkelde FJR 1300 AS de beste sport/tour motor ooit.
    Herman

    • helemaal mee eens, zelf heb ik een FJR1300A uit 2004 blij dat ik al die opsmuk niet heb een fiets met tft scherm zou ik zeker nooit kopen voor de beleving er gaat niets boven analoge klokken in de cockpit.

Reacties zijn gesloten.