Yamaha FJR1300AS Ultimate Edition – Eerste test

Het ultieme einde Yamaha’s FJR1300 Ultimate Edition mag je ook gerust Final Edition noemen. Het is dankzij Euro 5 binnenkort over en sluiten voor de toermotor. Spijtig, want de FJR is dan wel oud, maar zeker nog niet versleten. Een ultieme bestemming als laatste testlocatie had deze Ultimate Edition wel verdiend. Ik weet zelfs exact waar: de hoogvlakten rondom Madrid waar Yamaha ooit de AE-versie (die met elektronische vering) lanceerde. Die introductie staat nog altijd in mijn persoonlijke top-3 van motorlanceringen. Twee dagen achtereen schotelde Yamaha ons een serieus aantal toerkilometers voor onder een strakblauwe lucht. ’s Ochtends kwam de ...

Doorgaan met lezen?

Dit artikel is alleen voor onze abonnees. Om verder te lezen dien je een abonnement op MotorNL Digitaal of MOTO73, Promotor of Classic & Retro te hebben. Heb je al een abonnement? Dan kun je hier inloggen.

Nog geen abonnement?

Vanaf €2,99 per maand kun je alles lezen van MOTO73, Promotor en Classic & Retro.

Klik hier en start nu met lezen

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.

Ik meld me hierbij aan voor de volgende mailinglijsten:




Vul een geldig emailadres in
Dat adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Dank voor je aanmelding

Gerelateerd

REAGEER OP DIT ARTIKEL

Reacties

  • HW. 17/04/2020 at 20:13

    In 2002 mijn 1e FJR 1300 gekocht en na 150.000 km in 2018 mijn 2e FJR AS explorer kleur mat blauw.
    Ik kan mij helemaal vinden in het testverhaal op één ding na: een kleurrijk tft-scherm met ingebouwde navigatie en infotainment hoef echt niet. Je rijdt motor en voor (info-) entertainment moet je achter een spelcomputer zitten maar dan wel thuis. Dat lijdt alleen maar af.
    En aan de drukke knoppenwinkel aan de linkerkant ben je snel gewend.
    Voor mij is de uitontwikkelde FJR 1300 AS de beste sport/tour motor ooit.
    Herman

    Antwoord
    • ed.s 10/05/2020 at 10:59

      helemaal mee eens, zelf heb ik een FJR1300A uit 2004 blij dat ik al die opsmuk niet heb een fiets met tft scherm zou ik zeker nooit kopen voor de beleving er gaat niets boven analoge klokken in de cockpit.

      Antwoord