2021 Kawasaki Vulcan H2 of Eliminator voor Europa?

De geruchtenstroom over een supercharged Kawasaki powercruiser houden aan. De ontwikkeling van de 2021 Kawasaki Vulcan H2 of Eliminator H2 zou in de eindfase zijn aangeland. De naam is overigens afhankelijk van het land waarin de powercruiser wordt aangeboden.

Geruchten uit Japan over 2021 Kawasaki Vulcan H2

De geruchten komen vooral uit Japan. Daar pookt het tijdschrift Young Machine het vuurtje voortdurendop. De berichtgeving in dit motorblad houdt al maanden aan. De eerlijkheid gebied te zeggen dat Young Machine het regelmatig bij het juiste eind heeft. Kennelijk hebben ze een lijntje met Kawasaki dat ophoudt bij de ontwikkelafdeling. Op basis van zijn of haar info werd bovenstaande render gecomponeerd.

E-Magazine: Kawasaki 2021 modellen nieuws

Meer koppel, minder vermogen

Net als de andere supercharged-modellen maakt ook de Kawasaki-powercruiser gebruik van een trellisframe. De brandstoftank helt naar beneden, het monozadel is laag gemonteerd en de voetsteunen centraal geplaatst. Ophangingcomponenten kunnen worden overgenomen van de Z H2. Het supercharged blok is waarschijnlijk getuned voor meer koppel en minder vermogen in lagere toeren. Het vermogen blijft een flink stuk onder de 200 pk.

De Kawasaki Vulcan H2/ Eliminator zou al in 2021 gelanceerd worden. Voor welk land of welke regio’s de powercruiser is bedoeld, blijft de vraag. Net als de vraag of de powercruiser ook echt landt in Europa.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?