donderdag 12 december 2024

KTM brengt in 2024 vernieuwing aan zijn Sport-minicrossmotoren

KTM ververst in 2024 zijn line-up Sport-minicrossmotoren. Volgens het motormerk is de 50 SX nu praktisch een verkleinde versie van de reguliere SX.

Verder is de 65 SX ontwikkelt, in samenwerking met een aantal testrijders. Beide modellen zijn gebouwd rond een nieuw stalen frame. Dit frame krijgt ondersteuning van een lichtgewicht, polyamide glasvezelversterkte, stalen tweedelige subframe. Het nieuwe frame maakt multi-instelbaarheid mogelijk, om aan verschillende rijderslengtes te voldoen. Vering, stuurpositie, carrosserie en subframe zijn nu ook in hoogte verstelbaar om aan de groeiende behoeften van jonge rijders tegemoet te komen. De zithoogte is instelbaar tussen 634 mm en 683 mm voor de 50 SX en 730 mm tot 760 mm voor de 65 SX.

KTM geeft 790 DUKE in 2024 een update

Wat betreft de updates aan de vering, hebben beide minicrossers nu een 35 mm USD WP XACT AER-vork aan de voorzijde. Aan de achterzijde is een volledig instelbare WP XACT mono-schokdemper gemonteerd. Beide modellen hebben verder herziene montage en geometrie. Voor modeljaar 2024 komt de KTM 50 SX FACTORY EDITION ook naar het circuit. Hiervoor krijgt hij een scala aan extra componenten, bovenop de standaard 2024 KTM 50 SX specificatielijst. Trouw aan zijn naam is de 2024 KTM 50 SX FACTORY EDITION gehuld in een Red Bull KTM Factory Racing geïnspireerde grafische kit. Daarom kan je een oranje, hoogwaardige diamanten KTM FACTORY zitplaats terugverwachten. De prestaties zijn daarnaast verbeterd dankzij, een volledig FMF-uitlaatsysteem en een Iridium BRISK FE-specifieke bougie.

De 2024 Sport-minicrossreeks is verkrijgbaar bij geautoriseerde KTM-dealers, vanaf het begin van november 2023. De prijzen worden nog bekend gemaakt.

Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen