Michael van der Mark test z’n nieuwe BMW M1000RR

Onze Michael van der Mark testte de nieuwe BMW M1000RR voor het eerst op het Franse circuit van Miramas. Een dagje testen om de motor en zijn nieuwe team te leren kennen.

Na de eerste test van de BMW S1000RR op het circuit van Estoril, de dag na de afsluitende race van de WorldSBK 2020, heeft Michael van der Mark nu ook de kans gehad om de nieuwe BMW M1000RR te testen op het circuit van Miramas in Frankrijk. Een shakedown die alleen diende om het stuur en de voetsteunen aan te passen, maar die de Nederlander niet alleen in staat stelde om voor het eerst op de nieuwe motor te stappen, maar ook om de leden van het SMR-team te leren kennen waarmee hij het volgende wereldkampioenschap Superbike zal gaan rijden.  

De volgende afspraak is gemaakt voor 20 en 21 januari in Jerez de la Frontera in Spanje, wanneer naast BMW bijna alle Superbike-teams die betrokken zijn bij het WorldSBK 2021 aanwezig zullen zijn.

Lees ook: Motortips van Michael van der Mark #1: Kijktechniek

Michael van der Mark op nieuwe BMW M1000RR

Michael Van der Mark: ‘Deze shakedown op de BMW M1000RR in Miramas ging heel goed. Ik denk ook dat het heel nuttig was om met mijn nieuwe team te werken om aan elkaar te wennen. We hebben een paar dingen geprobeerd die we normaal gesproken niet kunnen testen tijdens een normale test. Ik denk dat het een belangrijke en positieve kans was, en ik was blij om weer op het circuit te zijn. Ik kijk uit naar de volgende test.’

Marc Bongers – BMW Motorrad Director: ‘Het is belangrijk om een shakedown te hebben met een nieuwe rijder, en het werk dat we in Miramas hebben gedaan was erg nuttig en productief. Michael kreeg de kans om voor het eerst met de BMW M1000RR op het circuit te rijden en zo de motor te leren kennen die hij volgend jaar in de WorldSBK gaat racen. Hij gaf ons ook wat eerste feedback over hoe we zijn motor kunnen aanpassen zodat hij zich comfortabeler voelt. Bijvoorbeeld op het gebied van ergonomie, zitpositie, stuurpositie en voetsteunen, maar ook op het gebied van elektronica. Dankzij deze informatie die we in deze test hebben verzameld, weten we welke kant we op moeten met Michael’s motor, zodat we goed voorbereid zijn op de eerste tests in 2021’.

Lees ook: Michael van der Mark: Het waarom achter de overstap naar BMW

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Rijdt al heel lang motor. Is niet zo geïnteresseerd in de motor zelf, maar wel in wat-ie kan. Sterke voorkeur voor allroads, maar hypernakeds zijn ook niet te versmaden. En natuurlijk classics vanwege de techniek én de aaibaarheid. Rijdt zo'n 40.000 km per jaar. Heeft drie motoren, waarvan één woon-werk. Bezit zelf geen auto.

Misschien vind je dit ook interessant?