Koreveto Rambo 300: China imiteert de Husqvarna Svartpilen401

De Chinese motorindustrie maakt er geen geheim van dat ze de technische ontwikkelingen en het ontwerp van de meest Europese motormerken op de voet volgt. Het lijdt ook geen twijfel dat de Husqvarna Svartpilen 701 of 401 een van de meest stilistisch innovatieve motorfietsen ter wereld is. Het minimalistische ontwerp moet zelfs in China indruk hebben gemaakt als de Chinese site sohu.com, verborgen tussen de vele originele nieuwigheden van de Chongqing Motor Expo 2020, de Korveto Rambo 300 heeft ontdekt, een 15-inch motorfiets op wielen die qua lay-out en ontwerp precies lijkt op het prachtige naakt van de Zweedse motor lijkt.

De Rambo 300 (verkrijgbaar in zwart of wit, maar in het laatste geval krijgt-ie niet het lage stuur van de Vitpilen 401) lijkt overgetrokken. De Chinese motor heeft net als de Svartpilen een flens in de tank heeft, spaakwielen met gespaakte velgen, LCD-dashboard, twee schijfremmen met met radiale voorremklauw van het merk Koreveto en ABS. Aan de achterzijde van de tank zit een usb-ingang en aan de voorzijde prijkt een omgekeerde voorvork. Achter doe je het met een enkele achterschokdemper

Ook het blok is hetzelfde als dat van de Husky. Tenminste: het is een ééncilinder met elektronische injectie, vier kleppen, 279 cc voor 26,5 pk bij 8500 rpm en een koppel van 23 Nm bij 7000. De vedergewicht weegt slechts 124 kg.

Ruil je euro’s in voor Renminbi’s of Yuans heb je 2000 euro nodig. Dan moet-ie nog naar Nederland, maar van China naar Nederland rijden kan ook. Laat ons als je thuis bent weten hoe de Koreveto Rambo 300 het ervan af heeft gebracht.

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

De redactie van Motor.nl bestaat uit alle redactieleden van MOTO73, Promotor en Classic & Retro. Redacteuren Ad van de Wiel, Jan Kruithof, Eddie de Vries, Nick Enghardt, Maikel Sneek en diverse freelancers zijn dagelijks actief voor Motor.nl.

Misschien vind je dit ook interessant?