Motorleven: Niek Mulders

‘Ik wilde vooral een Yamaha R6 omdat ik graag wilde racen, maar ja, ik zat nog met een 25 kW-rijbewijs. Niet dat dat een probleem was. De R6 liep met die restrictor-plaatjes in de inlaat nog gewoon 200 hoor! Terwijl ik de motor eigenlijk per ongeluk kocht. Ik ging een keer voor motorkleding kijken. Kwam vervolgens thuis met de R6 en nog geen kleding. Toen ik vol vermogen mocht rijden, heb ik de R6 nog twee weken onbegrensd gereden en toen toch een Yamaha R1 gekocht uit 2008. Een vriend van me had al een R1 en daar reed ik op een gegeven moment meer op dan op mijn R6… Tja.

Motorleven: Sylvia van der Meijden

De R1 heb ik vijf jaar gehad en uiteindelijk alleen weg gedaan om de zithouding. Ging gewoon niet meer. Pijn in het hart, maar ook pijn in de polsen. Ik wilde vervolgens wel iets leuks en iets bijzonders. Ik werkte toen bij een motorbedrijf en daar werd deze Aprilia Tuono ingeruild. Ik was meteen verkocht. Alleen als-ie stukgaat, gaat de Tuono er uit. Al dat carbon, supermooi. Het oogt en voelt heel bijzonder. Alleen ja, als je valt… Weet je wat zo’n origineel carbon onderkuipje kost? Zo 500 euro, he! Maar ja, zo zeldzaam als het model is, zo goed als het rijdt en ja, dat brullen…

Paspoort

Leeftijd28 jaar
WoonplaatsVenray
Rijbewijs sinds2012
MotorfietsAprilia Tuono R Factory uit 2003
Kilometerstand42.000
In bezit sindsnovember 2019
Aantal gekochte motoren3
Aantal verkochte motoren2

Motoren in mijn leven

  • Yamaha YZF-R6 (2000) (eerste motor)
  • Yamaha YZF-R1 (2008)
  • Aprilia Tuono R Factory (2003) (huidige motor)

MotorNL Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief of aanbiedingen en blijf iedere week op de hoogte van al het nieuws, motortests, leuke routes of aanbiedingen.






Hierbij geef ik toestemming om me via email, met de informatie die ik in dit formulier opgegeven heb, nieuwsbrieven te sturen.

Uitschrijven kan op elk moment, onder iedere nieuwsbrief staat onderaan een link om uit te schrijven. We hebben je privacy hoog in het vaandel, onze privacy policy is op de website te lezen. Als je dit formulier instuurt, dan ga je akkoord met de voorwaarden genoemd in de privacy policy.


Over de auteur

Nick Enghardt, geboren op 14 december 1989. Druktemaker, techniek-nerd, liefhebber van oude motoren en een eindeloze bron van nutteloze (motor)feitjes. Werkt haast net zo lief aan zijn motoren als hij erop rijdt. Behalve dat Nicks motoren niet zelden stuk voor stuk stilstaan. Gelukkig maar dat hij MotorNL-testredacteur is en er dus altijd wel een nieuwe motor te testen valt.

Misschien vind je dit ook interessant?