woensdag 11 december 2024

Top-10 meest gelezen artikelen op Motor.NL in 2023

We zijn met z’n allen het nieuwe jaar weer ingegaan, en dat betekent maar één ding: een top-10 lijstje met de berichten die het vorig jaar het beste op onze website deden. Ga er maar eens rustig voor zitten.

1. ‘Ik moet toch ook mijn motor kunnen parkeren. Gezeik is in aantocht…’

Een motor betekent voor velen vrijheid en met vrijheid komt voor motorrijders ook het voordeel dat ze bijna overal op de stoep kunnen parkeren… als er tenminste plek is. Deze column over parkeerperikelen in Amsterdam is blijkbaar herkenbaar voor velen, want dit is het meest gelezen artikel van 2023 op onze website.

Lees het bericht hier

Column Parkeergezeik

2. Rijden op A1-motoren met B-rijbewijs: levensgevaarlijk of mobiliteitsoplossing?

Het plan om B-rijbewijshouders op een A1 motor te laten rijden begon met een verkiezingsballonetje van het CDA. Daarentegen maakte dit plan veel los bij onze lezers, want binnen de kortste keren waren er via social media honderden reacties op het stuk achtergelaten. Deze reacties varieerden van ‘Geweldig plan’ tot ‘Levensgevaarlijk!’. Niet vreemd dat dit stuk de nummer twee van 2023 is.  

Lees het bericht hier

Rijden op A1-motoren met B-rijbewijs 1

3. Rekeningrijden en motoren; zo zit het met de nieuwe plannen

En dan nu misschien toch wel één van de grootste angsten van de gemiddelde motorrijder: het zwaard van Damocles, wat rekeningrijden heet. Onze vierwielige vrienden moeten er helaas aan geloven, maar wij ontspringen de dans vooralsnog. Maar gelukkig legt dit artikel het verder haarfijn uit.

Lees het bericht hier

rekeningrijden en motoren 2

4. Motor.NL Geluidsonderzoek 2023 resultaten: de vrijheid is weg

Bij Motor.NL stellen we het op prijs om niet jullie niet alleen nieuws te brengen, maar ook om jullie meningen te horen. Zo ook op het gebied van het geluid wat motoren maken. De resultaten zijn in dit stuk samengevat.

Lees het bericht hier

geluidsonderzoek 2023

5. Herman Brusselmans: ‘Ik heb een nieuwe motor gekocht’

Herman Brusselmans is een graag geziene columnist voor ons en wij zijn niet de enigen die zijn columns kunnen waarderen. Dat bewijst deze column, die plek vijf voor zichzelf opeist. Met pijn in zijn hart moest hij zijn Trhuxton wegdoen, maar heeft daar wel een nieuwe motor voor in de plaats gekregen…

Lees het bericht hier

Column_Herman_Brusselmans_2023

6. Zundapp is terug: de ZXA 500 betreedt het Europese toneel

Soms wil je iets heel graag, maar voordat je het kan krijgen moet je eerst iets inleveren. Dat is de wederopstanding van Zundapp. Het legendarische merk is namelijk terug van weggeweest, maar nu onder beheer van het Chinese Zongshen. Het eerste model wat we in Europa krijgen is een avonturier met een tweecilinder.

Lees het bericht hier

7. ‘Eindelijk een antwoord op al die domme verjaardagopmerkingen over motorrijden’

Wij motorrijders krijgen altijd moeilijke vragen over ons heen als we familie of vrienden zien en dat moet eens afgelopen zijn. Daarom geeft deze column goeie handvaten om je te verweren tegen het vragenvuur. Hij beland daarom op nummer zeven, excelsior!

Lees het bericht hier

8. Zien: in schuur gevonden Honda CB750 uit 1975 volledig opgeknapt

Motoren en filmpjes doen het altijd goed. Deze restauratie van een oude Honda is daarom ook op plek acht geëindigd is.

Lees het bericht hier

Honda CB750 uit 1975

9. Feelgood: motorrijder helpt oude vrouw met oversteken

Dat wij als motorrijders het beste met iedereen voorhebben, weten wij natuurlijk allang. Daarentegen is het altijd hartverwarmend om dit goede gedrag in de praktijk te zien. Daarom is het ook totaal net verassend dat deze tranentrekker op nummer negen eindigt.

Lees het bericht hier

10. Tweedehandsmarkt motorfietsen in België krijgt serieuze klappen

Eerder melden we al dat de verplichte keuring voor tweedehands-motoren in België voor flinke opschudding van de markt zorgt. Helaas zet deze chaos nog door en we gaan nog wel zien wanneer dat eindelijk voorbij is. Laten we vooral hopen dat 2024 zich hiervoor kan lenen.

Lees het bericht hier

Motorverkoop
Jesse Busser
Jesse Busser
Jesse Busser werd op 27 januari 1998 geboren en had tijdens zijn vroege jeugd niet al te veel met tweewielers. Daar kwam spectaculair verandering in toen hij op zijn zestiende begon met scooterrijden. Toentertijd was de motor die hij later wilde rijden een Moto Guzzi Griso 750, maar nu is hij niet meer weg te slaan van zijn Suzuki DL-1000 V-Strom.

Stay tuned

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit het laatste nieuws! Onze nieuwsbrief wordt iedere week op dinsdag (bij veel nieuws) en donderdag verstuurd.


Gerelateerde artikelen